کد خبر: ۵۷۹۶
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
الزام بانک مرکزی برای تجدیدنظر در مقررات دست و پا گیر
رییس اسبق کانون صرافان گفت: بازار ارز در دو هفته اخیر با آرامش نسبی همراه بود و شاهد وجود تلاطمات بسیار کم در این بازار بودیم.
تعداد بازدید : 0
به گزارش جدید پرس:

اصغر سمیعی، رییس اسبق کانون صرافان در گفت و گو با پایگاه خبری جدیدپرس اظهار داشت: بازار ارز در دو هفته اخیر با آرامش نسبی همراه بود و شاهد وجود تلاطمات بسیار کم در این بازار بودیم.

وی با تاکید بر اینکه طی چند روز گذشته شاهد وجود نوسانات شدید در بازار ارز نبودیم، اظهار داشت: زمانی می توان به وجود آرامش در بازار خوشبین بود که اختیار آن آرامش با مسوولان مربوطه باشد و اقداماتی انجام شود که باعث جلوگیری از نوسانات شود.

سمیعی به وضعیت بازار ارز در ایران اشاره کرد و ادامه داد: وجود تحریم های ظالمانه علیه بانک ها توسط آمریکا باعث شده است تا بانک ها نتوانند چندان اقدام اثرگذاری را نسبت به بازار ارز ایران انجام دهند.

رییس اسبق کانون صرافان گفت: از سوی دیگر شبکه های صرافی توسط بانک مرکزی تحریم شده است و شبکه صرافی ها قادر به ارائه توانایی های خود در این بازار نیستند.

وی با بیان اینکه طبق قانون مردم می توانند رقمی معادل پنج هزار یورو را از کشور خارج کنند، گفت: شبکه های بانکی و صرافی ها به علت مقررات دست و پاگیر بانک مرکزی نمی توانند چندان خدمات منظمی را به مردم که به دنابل سفر به دیگر کشورها هستند ارائه دهند که این امر باعث شده است تا مردم به شبکه های قاچاق و غیررسمی مراجعه کند تا قادر به تامین ارز مورد نیاز خود باشد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها