کد خبر: ۲۹۹۰
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
ارزش روبل روسیه با وجود تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه از سوی آمریکا و متحدانش، در بورس مسکو افزایش یافت و بالاترین رقم خود را در برابر دلار و یورو ثبت کرد.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از راشاتودی، ارزش روبل روسیه روز سه‌شنبه در بورس مسکو افزایش یافت و بالاترین رقم را در برابر دلار و یورو ثبت کرد.

این افزایش در حالی رخ می دهد که بانک مرکزی روسیه نرخ بهره اصلی خود را به سطح قبل از جنگ اوکراین بازگردانده است.

واحد پول روسیه روز سه شنبه برای مدت کوتاهی به 55.63 روبل در برابر دلار رسید که قوی ترین نرخ مبادله آن در برابر ارز ایالات متحده از فوریه 2018 محسوب می‌شود.

روبل همچنین در برابر یورو زیر 58 واحد معامله شد که نزدیک به بالاترین سطح هفت ساله خود در ماه می بود. پول روسیه بعداً در جلسه معاملاتی روز سه شنبه قسمتی از سود خود را از دست داد.

به گفته اقتصاددانان، حمایت از این ارز با کنترل سرمایه و حساب تجاری قوی روسیه صورت گرفته است. این رشد سریع ارزش روبل همچنین به دلیل افزایش قیمت نفت و شروع دوره مالیاتی ژوئن برای صادرکنندگان رخ داده است.

هفته گذشته، بانک مرکزی روسیه نرخ اصلی خود را به 9.5 درصد کاهش داد و اعلام کرد که خطر تورم برای این کشور همچنان رو به کاهش است.

این تنظیم کننده بانکی در ماه فوریه پس از اینکه روسیه با هجمه سنگین تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر کشورها مواجه شد، نرخ‌های خود را بیش از دو برابر کرد و از 9.5 درصد به 20 درصد رساند.

هدف از این افزایش، تقویت روبل بود که به پایین ترین سطح خود رسیده بود. بر اساس گزارش بلومبرگ، پول روسیه از آن زمان تاکنون به بهترین ارز جهان بر اساس عملکرد در سال جاری میلادی تبدیل شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها