کد خبر: ۱۵۱۶۶
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در پاسخ به سئوالی در مورد ارسال اطلاعات افرادی که با استفاده از کارت ملی خود ارز از دولت دریافت کردند و تغییرات احتمالی دهک‌بندی‌ها، گفت: کار دهک‌بندی توسط وزارت رفاه انجام می‌شود. اینکه دریافت ارز نیز به عنوان معیار دهک‌بندی قرار گرفته یا خیر نیز از جمله مواردی است که به صورت تخصصی به این وزارتخانه و پایگاه رفاه ایرانیان مربوط می‌شود.​
به گزارش جدید پرس:

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه برای آذرماه فردی برای حذف یارانه بابت خرید ارز دولتی به سازمان معرفی نشده است، گفت: سازمان هدفمندسازی یارانه مسئولیت تامین منابع طرح کالابرگ الکترونیکی را با توجه به منابع تبصره ۱۴ به عهده دارد.

مسئولیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به عهده وزارت رفاه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است. قرار است این طرح به صورت آزمایشی اجرا و پس از رفع ایرادات در کل کشور اجرا شود. همانطور که اعلام شده استان هرمزگان به عنوان استان محل اجرای آزمایشی این طرح در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، کالابرگ قرار است به عنوان یک اعتبار در کارت افراد قرار بگیرد که پشتوانه آن همان یارانه است. براین اساس افراد می‌توانند پنج تا ۱۷ قلم کالای اساسی را که دولت تعیین می‌کند، با استفاده از اعتبار خود خریداری کنند و در صورتی که از این اعتبار استفاده نکنند می‌توانند معادل نقدی آن را دریافت کنند. با توجه به مسئولیتی که وزارت رفاه در این زمینه پیدا کرده است، جزئیاتی نظیر چگونگی انتخاب اختیاری شیوه دریافت کالابرگ یا یارانه نقدی و حساب‌هایی که در این خصوص تعیین می‌شود، از سوی این وزارتخانه اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد تغییرات احتمالی در پرداخت یارانه‌ها در استان هرمزگان گفت: یارانه مرحله ۱۴۲ که مربوط به آذر ماه است به حساب کلیه سرپرستان خانوار پرداخت خواهد شد و قرار نیست استانی حذف شود. در خصوص طرح کالابرگ و اینکه در ماه‌های آینده چه تغییراتی انجام خواهد شد و یا اینکه شرایط اختیاری بودن دریافت کالابرگ و یارانه چگونه تعیین می‌شود، وزارت رفاه تصمیم خواهد گرفت.

طیبه حسینی در پاسخ به سئوالی در مورد نقش این سازمان در شارژ اعتبارات مربوط به طرح کالابرگ الکترونیکی افزود: سازمان هدفمندسازی یارانه مسئولیت تامین منابع طرح کالابرگ الکترونیکی را با توجه به منابع تبصره ۱۴ و سایر منابع را دارد، در نتیجه قطعا سازمان در این حوزه نقش خواهد داشت. با توجه به اینکه در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، دولت مکلف به پرداخت یارانه از طریق کالابرگ الکترونیک است، باید در جهت اجرای قانون پیش رفت و در حال حاضر اجرای آزمایشی این کار توسط وزارت رفاه پیگیری می‌شود.

یارانه هیچ فردی قطع نخواهد شد

وی در پاسخ به سئوالی در مورد ارسال اطلاعات افرادی که با استفاده از کارت ملی خود ارز از دولت دریافت کردند و تغییرات احتمالی دهک‌بندی‌ها، گفت: کار دهک‌بندی توسط وزارت رفاه انجام می‌شود. اینکه دریافت ارز نیز به عنوان معیار دهک‌بندی قرار گرفته یا خیر نیز از جمله مواردی است که به صورت تخصصی به این وزارتخانه و پایگاه رفاه ایرانیان مربوط می‌شود.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها فردی برای حذف یارانه معرفی نشده است به این معنا که فردی نبوده که تا پیش از این یارانه دریافت می‌کرده، اما یارانه او از این ماه قطع شود. البته همچنان امکان ثبت‌نام یارانه‌ها وجود دارد که آزمون وسع در خصوص آن‌ها انجام می‌شود. ضمن اینکه تعدادی از معترضین نیز هر ماه به جمع یارانه‌بگیران افزوده می‌شوند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها