کد خبر: ۱۵۱۳۴
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
قیمت یوروی رسمی درحال کاهش اختلاف با یورو آزاد است، خبری در راه است؟
به گزارش جدید پرس:

قیمت دلار هرات که در هفته گذشته در شکستن سطح مقاومت مهم 36 هزار تومان ناکام مانده بود در معاملات پشت خطی جمعه، بالاخره این سطح را شکست و در کانال 36 پیشروی کرد و به 36 هزار و 170 تومان رسید.

شوک چینی-سعودی به بازار ارز

خبر بیانیه مشترک عربستان و چین علیه ایران موجب این افزایش و تغییر کانال شد. البته سایر خبرهای خارجی هم، همه منفی بودند و در این پیش‌روی نقش داشتند و معامله‌گران در این باره می‌گفتند این چند روز تحریم‌ها ساعتی شده است و هر ساعت چند مورد جدید.

دلار هرات مرزهای مقاومتی را می شکند

دلار هرات در روز شنبه 36 هزار و 100 تومان و بالای مرز مقاومت باز شد و به افزایش خودش ادامه داد. در روند معاملات، معامله‌گران مکررا برای دلار هرات مقاومت‌های میانی تعریف می‌کردند و نرخ هم تک تک این مقاومت‌ها را شکست. اول مقاومت خود 36 بود بعد 36 هزار و 150 و بعدی 36 هزار و 200 و در نهایت 36 هزار و 300 تومان، که هرات در شکستن همه این سطوح موفق بود.

به عقیده معامله‌گران اگر دلار هرات بالای 36 هزار و 300 بماند به سمت عدد مهم 36 هزار و 500 حرکت خواهد کرد و ادامه روند به این عدد وابسته است.

جمعه شب معامله‌گران می‌گفتند که درهم بالای 10 هزار تومان باز می‌شود و در معاملات شنبه هم قبل از باز شدن بازار درهم و با این پیشروی هرات می‌گفتند که دبی فول خریدار شده است. قیمت درهم با برابری دلاری آن در مرز 37 هزار قیمت می‌خورد. در این بازار معامله‌گران سطح 10 هزار و 200 تومان را سطح مهمی می‌دانند و می‌گویند که احتمال اصلاح از این نقطه وجود دارد. 

رشد قیمت سکه

به گزارش اکوایران، در بازار سکه هم شاهد رشد قیمت و هم شاهد رشد حباب بودیم و شاهد کانال جدید در این بازار هستیم. حباب سکه هم به دو میلیون و 717 هزار تومان رسید که با این عدد، یعنی سکه 15 درصد از قیمتش حباب دارد که قابل توجهه.

قیمت ربع و نیم سکه چند؟

بازار سکه و طلا دو نکته داشت: یک اینکه قیمت ربع و نیم سکه بیشتر از قطع کامل بود و در بازار شنبه به ترتیب در 7 میلیون و 750 هزار و 10 میلیون و 700 هزار تومان معامله می‌شد.

این افزایش که در قطع‌های کوچک شکل گرفته است از پنجشنبه دو هفته پیش شروع شده و دلیل آن بخاطر قدرت خرید راحت تر ربع و نیم سکه نسبت به سکه تمام است.

ساز ناکوک قیمت طلای آبشده

نکته دوم درمورد قیمت طلای آبشده تا ساعت تسویه بود. معامله‌گران با مقایسه قیمت جمعه و شنبه تمامی بازارها، می‌گفتند همه قیمت‌ها نسبت به جمعه بالا رفته‌اند به جز طلای آبشده.

آن‌ها می‌گفتند هر مثقال طلای آبشده در معاملات صبح شنبه نسبت به جمعه نه تنها بالا  نرفت، حتی  50 هزار تومان کاهش داشته است. نرخ هر مثقال طلای آبشده بعد از ساعت تسویه به هفت میلیون تومان رسید یعنی نزدیک به 100 هزار تومان بالا رفت.

معامله‌گران اعتقاد دارند این اتفاق شانتاژ اتاق‌های معاملاتی برای تسویه بود و دلیل چنین پدیده‌ای را بسته شدن پله آهنی می‌دانند. آن‌ها می‌گویند پله آهنی مرجع قیمت و معاملات بود که فعلا آن را بسته‌اند.

آن‌ها حتی معتقدند تفاوت قیمت آبشده در شهرهای مختلف هم بخاطر تعطیلی پله آهنی و نبود مرجع قیمتی است. البته آبشده نقدی در بازار از صبح شنبه بالاتر از فردایی و کاغذی بود و در کانال 7 میلیون تومان معامله می‌شد.

تحلیل فنی از قیمت سکه

تحلیلگران فنی سکه می‌گویند چارت قیمتی سکه در یک کانال صعودی درحرکت است که 31 مرداد به کف این کانال برخورد کرد و به سمت بالا آمد و تا روز شنبه نسبت به آن تاریخ بیش از 5 میلیون و 400 هزار تومان رشد داشته است. آن‌ها می‌گویند نرخ سکه در روز شنبه نزدیک سقف کانال صعودی شده و می‌تواند با برخورد به سقف کانال دچار ریزش شود و در صورت شکستن و تثبیت بالای آن می‌توانیم شاهد عددهای جدید در این بازار باشیم. نکته تاریخ 31 مرداد و روز شنبه 19 آذر این بود که در آن تاریخ همه می‌گفتند توافق می‌شود و تموم است، الان همه می‌گویند توافق نمی‌شود و تمام است.

نوسان های دلار رفت و برگشتی است

معامله‌گران فنی دلار هم هشدار می‌دهند مراقب نوسان‌های شارپی در کانال 36 هزار تومان باشید. آن‌ها معتقدند نوسان‌ها رفت و برگشتی خواهد بود.

با این افزایش بازارها معامله‌گران می‌گویند قبل از زمستان، رییس کل بانک مرکزی به پیشواز خواب زمستانی رفته است.سمت رسمی بازار هم خالی از اتفاق نبود. حجم معاملات دلار توافقی در بازار متشکل شنبه به 17.2 میلیون دلار رسیده که طی 10 روز گذشته بی‌سابقه بوده است.

رشد قیمت یورو توافقی

یورو توافقی نیز با رشد 2 درصدی در یکقدمی کانال 38 قرار گرفت و دارد فاصله خودش را با یورو بازار کم می‌کند. دلار سهمیه هم که با کارت ملی می‌دهند روی تابلوهای صرافی از 35 هزار و 350 تا 35 هزار و 500 تومان بود که برای اولین بار است تابلوها این نرخ را می‌بینند.

صرافی ها می فروشند و در لحظه می خرند

با این نرخ سهمیه، جلوی یکسری از صرافی‌ها صف خرید دلار سهمیه همچنان مشاهده می‌شود و تعدادی از خریداران دلار سهمیه می‌گفتند تعدادی از صرافی‌ها همان جا که دلار می‌فروشند با نرخ بالاتر از شما می‌خرند. معامله‌گران معتقدند این اتفاق می‌تواند به رفع تعهد ارزی صادرکننده‌ها ربط داشته باشد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها