کد خبر: ۱۴۳۹۵
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
در شرایط فعلی عده ای از بازیگران ارزی معتقدند که اقدامات اخیر بانک مرکزی در راستای تسهیل خرید و فروش ارز موجب احتیاط برخی خریداران و افت نرخ ارز شده است.
به گزارش جدید پرس:

قیمت دلار روز گذشته در تهران در حالی عقب نشینی کرد که در بازارهای مجاور ایران نرخ اسکناس آمریکایی صعودی بود.

بررسی های میدانی از هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می دهد در تهران هم حال و هوای بازار ارز پر از ترس شده بود. این ترس را می‌شد از حجم پایین خرید و فروش دید. معامله‌گران به هر کسی اعتماد نمی‌کردند و دلار نمی‌خریدند، به هر کسی هم نمی‌فروختند. 

سیگنال رابرت مالی به دلار 

مذاکرات برجام همچنان متوقف است. نماینده ویژه آمریکا در امور ایرا در آخرین اظهارات خود درباره برجام گفت: مذاکرات به خاطر شروطی که تهران به طور مکرر در روند مذاکرات تعیین می‌کرد، طولانی و دچار وقفه شده است.

 رابرت مالی گفته به توافق نزدیک بودیم تا اینکه ایران خواستار بسته شدن تحقیقات آژانس شد این مقام مسئول گفته بایدن گفت در صورت شکست دیپلماسی و تحریم‌ها، ممکن است با گزینه نظامی علیه ایران موافقت کند.

قدرت نمایی بازارساز در بازار دلار 

از نگاه برخی از معامله گران خبر منفی مالی ممکن است بر روی سطح انتظارات برای نرخ دلار اثر بگذارد با این  حال در شرایط فعلی عده ای از بازیگران ارزی معتقدند که  اقدامات اخیر بانک مرکزی در راستای تسهیل خرید و فروش ارز  موجب احتیاط برخی خریداران و افت نرخ ارز شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها