کد خبر: ۱۳۵۳۶
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۸
​دلار در مرز قیمتی ورود به کانال ۳۴ هزار تومان قرار گرفت و در آخرین لحظه معاملاتی دیروز، روی قیمت ۳۵ هزار تومان ایستاد.
به گزارش جدید پرس:

گزارش‌ها از عملکرد بازار ارز نشان می‌دهد که قیمت دلار دیروز با کاهش ۵۳۰ تومانی مواجه شد و در بازار با نرخ ۳۵ هزار تومان به فروش رفت.

کاهش قیمت دلار از روز سه‌شنبه آغاز شده و در این دو روز، هر دلار آمریکا افت ۶۷۰ تومانی قیمت را تجربه کرده است.

بازار ارز در حالی شاهد نزول قیمت‌ها بود که از ابتدای هفته قیمت دلار روندی صعودی به خود گرفته بود و روز دوشنبه در اوج قیمتی قرار گرفت و به نرخ ۳۵ هزار و ۶۷۰ تومان به فروش رفت.

بازارساز در روزهای گذشته در تلاش بوده که رشد نرخ ارز را سرکوب کند. بر همین اساس، بانک مرکزی اقدام به عرضه ارز در بازار کرده و در همین حال فروش اوراق ارزی را کلید زده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ قرار است این اوراق از شنبه در اختیار متقاضیان قرار گیرد. این اوراق با سررسید سه ماهه و سقف خرید 4 هزار دلار به متقاضیان عرضه می‌شود. کامران سلطانی‌زاده، دبیرکل کانون صرافان معتقد است؛ عرضه این اوراق می‌تواند روند رشد قیمت دلار را تا حدی کنترل کرده و مثبت واقع شود.

فعالان بازار در انتظار نتیجه نشست شورای حکام

در این شرایط، اما فعالان بازار ارز در انتظار نتیجه نشست شورای حکام هستند و بر همین اساس، در لاک احتیاط رفته‌اند. آمریکا و سه کشور اروپایی پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه ایران را آماده کرده‌اند تا در شورای حکام با ارائه آن بتوانند تهران را محکوم کرده و باعث ایجاد قطعنامه‌ای علیه کشورمان شوند.

پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا و تروئیکای اروپایی علیه ایران دیروز تسلیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد و در زمان نوشتن این گزارش نشست شورای حکام در حال برگزاری است.

در پیش‌نویس این قطعنامه بر «نگرانی عمیق» شورای حکام نسبت به مشکلات حل نشده ناشی از «فقدان همکاری کافی از سوی ایران» تاکید شده است.

البته محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی دیروز درباره پیش نویس قطعنامه گفته این پیش‌نویس از نظر ایران مردود است و فعلا سفری از آژانس به ایران در دستور کار نیست.

در این میان، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی ادعا کرد: فعالیت‌های زیادی در ایران جریان دارد که ما از آن‌ها چیزی نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: من آمادگی خود برای همکاری با ایران جهت حل‌وفصل مشکلات پادمانی حل‌نشده را ابراز کرده‌ام. امیدوارم که دیدار فنی‌مان با ایران وقوع یابد.

گروسی در پاسخ به این سوال که آیا شورای حکام برای رسیدن به نتیجه می‌تواند ایران را تحت فشار بیشتری بگذارد؟ گفت: این مسائل قرار نیست از بین بروند. ایران چه با قطعنامه و چه بدون آن وظیفه دارد اطلاعاتی که به آن نیاز داریم را دراختیارمان بگذارد. ما ماه‌های زیادی است که در انجام این کار ناموفق بوده‌ایم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها