کد خبر: ۱۳۱۰۶
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
در بازار امروز دلار متشکل دنده معکوس زد و تمام مسیر صعودی روز گذشته را برگشت. نرخ دلار امروز کانال 29 هزار تومان را از دست داد و با 28 هزار و 910 تومان بود. این قیمت نسبت به دو روز قبل ثابت بود.
به گزارش جدید پرس:

قیمت دلار در بازار متشکل روز گذشته آرایش صعودی به خود گرفت و وارد کانال 29 هزار تومان شد. نرخ دلار متشکل در واپسین ساعات معاملات نقدی با بیش از 550 تومان افزایش به نیمه کانال 29 هزار تومان رسید. 

دلار متشکل دنده معکوس زد 

در بازار امروز دلار متشکل دنده معکوس زد و تمام مسیر صعودی روز گذشته را برگشت. نرخ دلار  امروز کانال 29 هزار تومان را از دست داد و با 28 هزار و 910 تومان بود. این قیمت نسبت به دو روز قبل ثابت بود. 

قیمت دلار صرافی اعلام نشد 

صرافی ملی هم که تابلو صرافی ها را دنبال می کند تا زمان نوشتن این گزارش قیمت جدید دلار را اعلام نکرده است. این در حالی است که در روزهای گذشته سایت صرافی ملی از ساعت 10 صبح به بعد قیمت خرید و فروش دلار را اعلام می کرد. 

روز گذشته قیمت خرید دلار در صرافی ملی 28 هزار و 821  تومان(بیست و هشت هزار و هشتصد و بیست و یک تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا  29 هزار و 111  تومان  (بیست و نه هزارو صد و یازده تومان) اعلام شد.

قیمت دلار توافقی چقدر شد؟

در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی ارز امروز چهارشنبه 18 آبان ، قیمت خرید دلار توافقی 34 هزار و 200 تومان و قیمت فروش دلار توافقی 34 هزار و 537 تومان بوده است.

طبق اعلام بانک مرکزی فروش ارز توافقی در شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت و صادرات ایران صرافی‌های عضو بازار متشکل ارزی برای اشخاص حقیقی بالای 18 سال با ارائه کارت ملی نیز فراهم شده است. متقاضیان ارز حداکثر 2 هزار یورو می‌توانند به‌صورت آن‌لاین یا حضوری از صرافی‌ها و شعب منتخب بانک‌های عامل خرید کنند.

جهش قیمت طلا و سکه

بازار جهانی امروز شاهد رشد قابل توجه قیمت اونس طلا بود. قیمت طلا امروز بیش از 30 دلار افزایش ثبت کرد و از کانال 1600 دلار وارد کانال 1700 دلار شد و بر روی 1708 دلار قرار گرفت. قیمت مذکور  بالاترین قیمت در یک ماه گذشته است. طلا از کف دو ماهه خود در یک هفته گذشته تاکنون بیش از 100 دلار افزایش قیمت داشته است.

تحلیل گران عنوان می کنند که موج جدیدی از تقاضا وارد بازار شده است. این در حالی است که شاخص دلار در حال عقب نشینی است. تمام این اتفاقات به این علت رقم خورده است که بازارها متقاعد شده اند که احتمال افزایش نیم درصدی نرخ بهره و کاهش گام افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا زیاد است.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار  تحت تاثیر افزایش قیمت اونس طلا پیشروی کرد.طلا  امروز تقریبا 16 هزار و 100 تومان بالا رفت. فلز زرد زنگ داخلی امروز  بر روی 1 میلیون و 480 هزارو 300 تومان قرار گرفت. 

از سوی دیگر شوک صعودی طلای جهانی به بازار سکه موجب شد که که قدرت معامله گران افزایشی نسبت به روز گذشته بیشتر شود. قیمت سکه روز گذشته  بیش از 400 هزار تومان ریزش کرد و بر روی مرز 16 میلیون تومان ایستاد . سکه امروز 100 هزار تومان بالا رفت و به 16 میلیون و 100 هزار تومان رسید. 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها