کد خبر: ۱۳۰۲۷
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: براساس برنامه‌ سازمان مقرر است که ما،بودجه را تا هفته آینده به دولت ارائه دهیم.
به گزارش جدید پرس:

در شرایطی که نرخ ارز در بازار در مسیر صعودی حرکت می‌کند، در حال حاضر این سوال برای بسیاری از فعالان اقتصادی مطرح است که دولت بودجه سال آینده را با چه نرخ دلاری خواهد بست. در بودجه سال گذشته نرخ تسخیر ارز ۲۳ هزار تومان تصویب شده بود.

در حال حاضر قیمت دلار در بازار آزاد ۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان است و تنها در طول یک هفته گذشته بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است‌.

از ابتدای پاییز هم هر دلار آمریکا از ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۶ هزار و ۷۰۰ تومانی کنونی تغییر کرده است. این نشان می‌دهد که دلار در حدود ۵ هزار و ۲۰۰ تومان گران شده است.

در همین رابطه مسعود میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که نرخ ارز در بودجه سال ۱۴۰۲ چند است؟ بیان کرد: هنوز نرخی قطعی نشده و فعلا همان ۲۳ هزار تومانی است که پیش از این بوده است.

او در گفت‌وگو با خانه ملت در پاسخ به این سوال که آیا لایحه هفتم توسعه پیش از لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به مجلس ارائه می‌شود گفت: در حال حاضر ما هر دو را جلو می‌بریم و براساس برنامه‌ سازمان مقرر است که ما، بودجه را تا هفته آینده به دولت ارائه دهیم، سپس اولویت را روی برنامه هفتم بگذاریم.

وی افزود: باید تفاهمی بین دولت و مجلس شکل گیرد که کدام یک از آن‌ها اولویت دارد؛ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است که لایحه بودجه زودتر ارائه شود، بنابراین مقرر شده که رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع با یکدیگر صحبت کنند تا براساس صلاح کشور تصمیم‌گیری شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها