کد خبر: ۱۲۸۱۲
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
در روزهای پایانی هفته گذشته نرخ شاخص ارزی در کانال تاریخی ۳۴هزار تومانی به تحرکات افزایشی خود ادامه داد و به میانه‌های نیمه دوم این کانال رسید.
به گزارش جدید پرس:

با آغاز فاز تهاجمی دلار به سمت کانال‌های قیمتی بالاتر، نهادهای بازارساز و سیاستگذار در فاز تدافعی قرار گرفتند. بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران مشاهده می‌شود که سطح تقاضا برای خرید اسکناس‌های خارجی افزایش چشمگیری داشته و همین امر سبب رشد نرخ دلار غیررسمی در روزهای اخیر شده است.

کارشناسان بازار تهران از جمله دلایل افزایش حجم تقاضا برای خرید ارز را گستردگی انتظارات تورمی در فضای بازار می‌دانند.

بر اساس گزارش منتشرشده توسط مرکز آمار نرخ تورم نقطه به نقطه کشور در ماه نخست پاییز سال جاری به رقم 6/ 48 درصد رسیده است. کارشناسان نیز ضمن اشاره به همین امر بر این باورند که افراد جامعه و فعالان بازار با هدف حفظ ارزش دارایی‌های خود در برابر تورم اقدام به خرید ارز و طلا می‌کنند. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز پنج‌شنبه 12 آبان با حدود 520 تومان افزایش نسبت به نرخ روز چهارشنبه به رقم 34 هزار و 850 تومان رسید. عمده فعالان ارزی بازار تهران بر این ‌باورند که هفته پیش‌رو بازه زمانی سرنوشت‌سازی خواهد بود و باید دید که با توجه به سیگنال‌های مثبت در زمینه ذخایر ارزی کشور، بانک مرکزی چه واکنشی به تغییر کانال‌های دلار نشان خواهد داد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها