کد خبر: ۹۹۷۴
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
اگر فدرال رزرو برای مقابله با نرخ بیکاری به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، ممکن است بیت‌کوین مجددا روند نزولی در پیش بگیرد. بیت کوین از ۷ سپتامبر تا کنون با ۲۰ درصد افزایش به ۲۲۵۰۰ دلار رسیده است. اما از آنجا که ایلان ماسک و کتی وود در مورد بحران تورم منفی هشدار می‌دهند، ریسک تله روند صعودی بسیار زیاد است.
به گزارش جدید پرس:

 مدیرعامل تسلا آخر هفته گذشته توییت کرد که افزایش عمده نرخ بهره فدرال رزرو می تواند احتمال تورم منفی را افزایش دهد. به عبارت دیگر، ماسک اظهار کرد که تقاضا برای کالاها و خدمات در ایالات متحده در برابر افزایش بیکاری کاهش می یابد.

 

هشدار ایلان ماسک نسبت به تورم منفی 1

افزایش نرخ ها معمولا برای بیت کوین در سال جاری بد بوده است. بسته به موقعیت، دوره افزایش نرخ‌ها توسط فدرال رزرو از نزدیک به صفر در مارس ۲۰۲۲ به ۲.۲۵-۲.۵ درصد در آگوست ۲۰۲۲ با کاهش بیش از ۵۰ درصدی قیمت بیت‌کوین همزمان شده است.

 

تا این مرحله، بازار کار بسیار مقاوم بوده است. با این وجود، آخرین گزارش اداره آمار کار نشان می دهد که نرخ بیکاری از ۳.۵ درصد در ماه آگوست به ۳.۷ درصد افزایش یافته است. حتی آلفابت (گوگل) هشدار داد که ممکن است به زودی به اخراج‌ کارکنان خود روی بیاورند تا ۲۰ درصد کارآمدتر باقی بمانند.

 
 

اما جروم پاول، رییس فدرال رزرو تاکید کرده است که بانک مرکزی می تواند نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد تا تورم را به هدف مطلوب خود یعنی ۲ درصد کاهش دهد.

در ماه ژوئیه، شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۵ درصد بود. داده‌های تورم ماه آگوست قرار است ۱۳ سپتامبر منتشر شود و نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان نشان می‌دهد که با توجه به کاهش اخیر قیمت‌های انرژی، احتمالا به ۸.۱ درصد کاهش یابد.

این میزان هنوز با هدف تورم ۲ درصدی فدرال رزرو فاصله دارد که به گفته دیوید بلانچفلاور، یکی از اعضای سابق کمیته تعیین نرخ بانک انگلستان، به کاهش سخت منجر خواهد شد.

بنابراین، سیاست تهاجمی‌تر فدرال رزرو می‌تواند منجر به افزایش بیکاری و رکود اقتصادی شود، مشابه آنچه ماسک درباره تورم منفی پیش‌بینی می‌کند.

در همین راستا، کتی وود، مدیرعامل Ark Invest که پیش بینی می کند بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ به ۱ میلیون دلار برسد، به آخرین داده های Manheim اشاره کرد و اظهار داشت که قیمت خودروهای کار کرده در ماه آگوست ۴ درصد و در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۵۰ درصد کاهش یافته است. این معیار مجددا نشان دهنده کاهش تقاضای مصرف کننده است.

هشدار ایلان ماسک نسبت به تورم منفی 2

با توجه به این که تحلیلگر Ecoinometrics اظهار کرده شرکت‌هایی که وجه نقد در اختیار دارند، تا زمانی که اقتصاد به کف خود نرسد، به دارایی‌های پرریسک روی نخواهند آورد، بیت‌کوین ممکن است تحت تاثیر رکود ناشی از تورم منفی قرار بگیرد.

وی توضیح داد: " از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، تعداد زیادی تازه وارد در فضای دارایی‌های دیجیتال وجود داشته که تقریباً کل دارایی‌های موجود در خزانه‌ها را دو برابر کرد و با کاهش سرعت بازار، همه چیز متوقف شد."

Q.Ai، یک سرویس سرمایه گذاری تحت حمایت فوربس، خاطرنشان می کند که سرمایه گذاران خرد می توانند استراتژی مشابهی را دنبال کنند.

به عبارت دیگر، نرخ‌های استقراض بالاتر جریان درآمد ماهانه افراد را به سمت بازپرداخت بدهی (وام مسکن، کارت‌های اعتباری و غیره) افزایش و تخصیص نقدی آن‌ها را برای دارایی‌های پرریسک‌تر مانند بیت‌کوین کاهش می‌دهد.

سقوط بیت کوین به ۱۴ هزار دلار؟

عوامل بنیادی اقتصاد کلان همچنین ممکن است باعث شود تا تکنیک های نزولی بیت کوین به ویژه در نمودار روزانه عمل کند.

به نظر می‌رسد بیت‌کوین یک الگوی معکوس نزولی فنجان و دسته را شکل می‌دهد که توسط یک روند قیمت U شکل (فنجان) و به دنبال آن یک روند صعودی کوتاه (دسته) تأیید می‌شود که همگی در بالای یک سطح حمایتی مشترک به نام «گردن» هستند.

به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال، هدف سود الگوی فنجان و دسته معکوس پس از کم کردن قیمت سطح گردن با حداکثر ارتفاع فنجان اندازه گیری می شود، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است.

هشدار ایلان ماسک نسبت به تورم منفی 3

بنابراین، از منظر تکنیکال، قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ به پایین‌تر از ۱۴۰۰۰ دلار کاهش می‌یابد که حدود ۳۷.۵ درصد نسبت به قیمت امروز کمتر است.

علاوه بر این، Filbfilb، خالق مجموعه معاملاتی DecenTrader که به طور دقیق پایین‌ترین قیمت بیت‌کوین را در سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی کرد، به کوین تلگراف گفت که بیت‌کوین بر اساس حجم معاملات تاریخی در این سطح، می‌تواند در اواخر امسال تا ۱۱ هزار دلار هم کاهش یابد.

وی توضیح داد: "همانطور که مشاهده می‌شود، قیمت بیت کوین به شدت با بازار سهام به ویژه نزدک همبستگی دارد که می دانیم به دلیل سیاست پولی فدرال رزرو تحت فشار زیادی قرار دارد. بنابراین این بار به دلیل همبستگی بالا و نیروهای اقتصادی بیرونی، شرایط کمی متفاوت است."

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها