کد خبر: ۹۴۸۸
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
از منظر تکنیکال، بیت‌کوین پس از خارج شدن از الگوی رایج “پرچم خرسی” در هفته‌های آینده به ۱۵۰۰۰ دلار یا کمتر کاهش می‌یابد.
به گزارش جدید پرس:

بیت‌کوین در حال از دست دادن جایگاه امن خود در برابر دلار است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز متقابلا دارایی‌های نقدی خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۲ افزایش دادند. بازار رمزارز در شرایطی قرار دارد که به پیش‌بینی تحلیلگران، احتمال نزول بیشتر آن در ماه سپتامبر وجود خواهد داشت.

در ۶ سپتامبر، قیمت بیت‌کوین (BTC) به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار سقوط کرد و به نظر می‌رسد این دارایی می‌تواند کاهش بیشتر قیمت را در ماه سپتامبر تجربه کند. گفتنی است به عقیده تحلیلگران، این ریزش بیت‌کوین به دلیل افزایش قدرت دلار در چند ماه اخیر رخ می‌دهد.

بیت کوین در محدوده ۱۵هزار دلار

از منظر تکنیکال، بیت‌کوین پس از خارج شدن از الگوی رایج “پرچم خرسی” در هفته‌های آینده به ۱۵۰۰۰ دلار یا کمتر کاهش می‌یابد

برای معامله‌گران، پرچم‌های خرس زمانی شکل می‌گیرند که قیمت در یک محدوده موازی و صعودی پس از یک روند نزولی قوی تثبیت شود. این الگوها پس از شکست قیمت به زیر خط روند و کاهش به اندازه طول روند نزولی قبلی، به اتمام می‌رسند.

همانطور که در نمودار بالا نشان می‌دهد، بیت‌کوین وارد مرحله به اصطلاح شکست الگوی پرچم خرسی خود شده‌ و هدف نهایی و نزولی آن پایین ۱۵۰۰۰ دلار است.

پول نقد پادشاهی می‌کند

چشم انداز ضعیف‌تر شدن بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۲ عمدتاً به دلیل بدتر شدن زمینه اقتصادی از منظر رشد است.

کاهش ۶۰ درصدی قیمت بیت‌کوین از سال گذشته تا به امروز یکی از پیامدهای ناگوار سیاست جنگ طلبانه فدرال رزرو برای کاهش تورم به ۲ درصد از سطح ۸٫۵ درصدی فعلی است. به طور کلی، بانک مرکزی ایالات متحده نرخ‌های معیار خود را از طریق چهار افزایش متوالی در سال ۲۰۲۲ به محدوده ۲٫۲۵٪ تا ۲٫۵٪ افزایش داده است. تمام این موارد، افزایش تقاضا برای اوراق بهادار مبتنی بر پول نقد نسبت به دارایی‌های پرخطرتر مانند بیت‌کوین را افزایش داده است.

به عنوان مثال، داده‌های BankRate.com نشان می‌دهد که بانک‌های ایالات متحده با حساب‌های پس‌انداز، سود سالانه ۲ درصد یا بیشتر را از حدود ۰.۵ درصد در ابتدای سال جاری به مشتریان ارائه می‌دهند.

پول بهتر از بازار رمزارز

در همین حال، تجزیه و تحلیل گلدمن ساکس نشان می‌دهد که صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک با ۲٫۷ تریلیون دلار سهام تحت مدیریت، دارایی‌های نقدی خود را ۲۰۸ میلیارد دلار در نیمه اول سال ۲۰۲۲ افزایش داده‌اند.

تقاضای گسترده برای پول نقد توانست به شاخص دلار آمریکا (DXY)، که قدرت دلار آمریکا را در برابر مجموعه ای از ارزهای خارجی بزرگ می‌سنجد. کمک کند تا به ۱۱۰٫۵۵ در ۶ سپتامبر، بالاترین سطح از سال ۲۰۰۲، صعود کند. در نتیجه، پول نقد در سال ۲۰۲۲ به شدت از سهام، بازار رمزارز، بیت‌کوین، اتریوم، مس، چوب و سایر دارایی‌ها بهتر عمل کرده است.

طبق اظهارات جروم پاول در سمپوزیوم اخیر جکسون هول، فدرال رزرو قصد دارد به افزایش نرخ بهره ادامه دهد. در نتیجه این روند کنونی ممکن است همچنان ادامه یابد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها