کد خبر: ۹۴۴۶
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
بررسی تخصصی در بلاکچین رمزارز برتر؛
در پاسخ به سوال فوق، به طور کلی می‌توان گفت؛ از طریق جستجو‌گرهای بلاکچین، می‌توان به راحتی تراکنش‌های بیت‌کوین را ردیابی کرد، در واقع انجام تراکنش‌های بیت‌کوین به صورت ناشناس به طور فزاینده‌ای دشوار و گاهاً غیر ممکن است، اما روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان ردیابی تراکنش‌های خود را عملاً بسیار دشوار و پر هزینه کرد.
به گزارش جدید پرس:

مطمئناً امکان ردیابی تراکنش بیت‌کوین (BTC) وجود دارد. اکسپلوررهای بیت‌کوین به شما این امکان را می‌دهند که فعالیت‌ها را در بلاکچین بیت‌کوین دنبال کنید. به لطف این شفافیت، تراکنش‌ها قابل ردیابی هستند و می‌توانید بلاکچین را به عنوان نوعی پایگاه داده باز پر از تراکنش‌های بیت‌کوین در نظر بگیرید.

 

سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) نیز اکسپلوررهای بلاکچین خود را به نام Etherscan و SolScan دارند. در همه این اکسپلوررها، می‌توانید اطلاعاتی درباره تراکنش‌های روی بلاکچین پیدا کنید، مانند اینکه چه مقدار رمزارز ارسال شده و چه آدرس‌هایی در این تراکنش نقش داشته‌اند. با وجود شفافیت بلاکچین، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که هنوز هم می‌توان به صورت ناشناس تراکنش‌های بیت‌کوین را انجام داد. با این حال، کشورهای بیشتری در حال اجرای قوانین «مشتری خود را بشناسید» (KYC) هستند که از شما می‌خواهد، هویت خود را در پلتفرم‌های تجاری متمرکز نشان دهید. با افشای هویت خود، کشف تراکنش‌هایی که انجام داده‌اید و دیدن آنچه در کیف پول بیت‌کوین شما وجود دارد، برای دولت بسیار آسان‌تر می‌شود. بنابراین برای اینکه بتوان در یک صرافی متمرکز معامله کرد، اطلاعات شخصی باید به صرافی ارائه شود. در نتیجه آدرس‌های بیت‌کوین را می‌توان به داده‌های شخصی مرتبط کرد. از آنجایی که داده‌های تراکنش‌های قبلی بیت‌کوین حذف نمی‌شوند، همیشه امکان مشاهده تراکنش‌های گذشته نیز وجود دارد.

چه چیزی بیت‌کوین را قابل ردیابی می‌کند؟

 

تراکنش های بیت‌ کوین قابل ردیابی هستند؟

 
 

تراکنش‌های بیت‌کوین قابل ردیابی هستند، زیرا بلاکچین بیت‌کوین کاملاً شفاف است و هر تراکنش به صورت عمومی در یک دفتر کل توزیع شده ذخیره می‌شود. از سال 2013، مطالعات مختلف به روی ردیابی تراکنش‌های بیت‌کوین و هویت‌های مرتبط با آن‌ها انجام شده است. اگر چه امکان ایجاد شکل خاصی از ناشناس بودن با ارزهای دیجیتال وجود دارد، اما ارسال تراکنش‌ها به صورت کاملاً ناشناس از طریق بلاکچین بیت‌کوین دشوار است. بلاکچین‌ها کاملاً باز و در دسترس همه هستند. به لطف شفافیت این فناوری جدید، می‌توان به راحتی جریان پول را ردیابی کرد. اگر هویت پشت آدرس کیف‎پول مشخص باشد، می‌توان تراکنش‌های انجام شده را در آینده ردیابی و دنبال کرد. همه این معاملات را می‌توان با جزئیات مشاهده کرد. به این ترتیب می‌توان دید که چه مبلغی ارسال شده است، بلکه در کدام تاریخ و به کدام کیف پول ارسال شده است.

تراکنش‌های بیت‌کوین چگونه ردیابی می‌شوند؟

با افزایش قوانین و نظارت، دولت‌ها می‌توانند تراکنش‌های جعلی بیت‌کوین را با یافتن هویت پشت آدرس کیف پول آن تراکنش‌ها، راحت تر ردیابی کنند. در سال‌های اخیر، میلیون‌ها ارز دیجیتال توسط دولت‌های مختلف در سراسر جهان توقیف شده است. مجرمان فرصت‌هایی را که فناوری بلاکچین ارائه می‌دهد دیدند و سعی کردند تا جایی که ممکن است به صورت ناشناس ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین را خریداری کنند.

تراکنش های بیت‌ کوین قابل ردیابی هستند؟

در نهایت، این اتفاق برای بسیاری از کلاهبرداران به خوبی جواب نداده و می‌توان گفت که تراکنش‌های بیت‌کوین کاملاً ناشناس نیستند. این رویدادها به تشدید قوانین در این زمینه و تشدید جستجو‌ها برای تشخیص معاملات متقلبانه کمک کرده است. هنگام معامله از کیف پول‌های بیت‌کوین که هویت آنها مشخص نیست، تراکنش‌ها را می‌توان به سرعت ردیابی کرد، اما کشف هویت ممکن است، زمان ببرد. وقتی شخصی می‌خواهد ارزهای دیجیتال خود را با دلار ایالات متحده مبادله کند، ردیابی هویت صاحب کیف پول و ردیابی تراکنش‌ها بسیار آسان‌تر می‌شود.

آیا می‌توان آدرس کیف پول بیت‌کوین را جستجو کرد؟

امکان جستجوی آدرس کیف‌پول بیت‌کوین از طریق اکسپلورر بیت‌کوین وجود دارد. با این حال، پیدا کردن یک آدرس رمزنگاری شده به این معنی نیست که شما هویت پشت آن را نیز شناسایی کرده‌اید. وقتی هیچ اطلاعات شناسایی که با کیف پول بیت‌کوین همراه است، نباشد، جستجو کردن آن دشوار است. از طریق یک اکسپلورر بلاکچین، یافتن تراکنش‌ها و آدرس‌ها آسان است، اما یافتن هویت پشت آدرس کیف پول زمان زیادی می‌برد.

تراکنش های بیت‌ کوین قابل ردیابی هستند؟

از آنجایی که آدرس کیف پول شخصی لازم نیست، ناشناس باشد، اما یافتن آن دشوار است، آدرس کیف پول‌های بیت‌کوین را نام مستعار استفاده کنند از آن آدرس در فضای بلاکچین می‌نامند که با نام واقعی شخص متفاوت است. داده‌ها به هویت مرتبط نیستند، اما با این وجود هم، هر چند به سختی، می‌توان هویت واقعی یک نام مستعار یک فرد را ردیابی کرد.

چالش‌های ردیابی هویت یک آدرس بیت‎کوین چیست؟

ردیابی تراکنش‌های بیت‌کوین زمانی که افراد از کیف پول‌های مختلف و میکسرهای بیت‌کوین استفاده می‌کنند، ممکن است دشوار باشد. این عوامل روند جستجو را مختل می‌کنند و زمان زیادی را می‌گیرند. علیرغم این واقعیت که برای کاربران کیف پول بیت‌کوین انجام تراکنش‌های کاملاً ناشناس چالش برانگیز است، راه‌های مختلفی برای نزدیک شدن به ناشناس بودن وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توان از یک میکسر ارز دیجیتال استفاده کرد. میکسر ارز دیجیتال، سرویسی است که مجموعه تراکنش‌های مختلفی از ارزهای دیجیتال بالقوه قابل شناسایی را مخلوط می‌کند. این امر ناشناس بودن تراکنش‌ها را بهبود می‌بخشد، زیرا ردیابی بیت‎کوین را سخت تر می‎کند. در این مورد، این یک میکسر بیتکوین است که تضمین می‌کند که ردیابی تراکنش‌های بیت‌کوین دشوارتر است. در واقع این کار با ترکیب تراکنش‌های BTC از افراد مختلف در یک استخر انجام می‌شود که در نهایت تراکنش‌ها به آدرس‌های مورد نظر ارسال می‌شوند.

تراکنش های بیت‌ کوین قابل ردیابی هستند؟

علاوه بر این، نظارت بر کیف پول‌ها نیز می‌تواند بسیار دشوار باشد. اگر کسی نمی‌خواهد فعالیت‌هایش در شبکه بیت‌کوین قابل ردیابی باشد، می‌تواند با ایجاد بسیاری از کیف پول‌های کریپتویی و انجام تراکنش‎های مختلف بین این کیف پول‌ها، ردیابی تراکنش‌ها و کیف پول‌ها را برای هر کسی دشوارتر کند. هر دو چالش به خودی خود دشوار هستند، اما ترکیب آنها می‌تواند ردیابی آدرس و نقل و انتقالات بیت‌کوین را بسیار دشوارتر کند، به طوری که در این حالت، ردیابی تراکنش‌ها و کیف پول‌ها زمان و انرژی زیادی را می‌طلبد.

آیا می‌توانید یک کیف پول بیت‌کوین ناشناس داشته باشید؟

 

کیف پول‌های ناشناس بیت‌کوین وجود دارند، اما در هنگام کار با آنها مراقب باشید زیرا که ممکن است هویت خود را فاش کنید، که هدف کلی کیف پول را شکست بخورد. مطمئناً داشتن یک کیف پول بیت‌کوین ناشناس امکان پذیر است. با این حال، یک کیف پول به تنهایی برای اطمینان از این ناشناس بودن کافی نیست. هنگامی که شخصی چندین تراکنش انجام می‌دهد، یک هویت می‌تواند به کیف پولی مرتبط شود که این اطلاعات در آن مشخص است. با توجه به قوانین سخت‌تر KYC برای صرافی‌ها، به نظر می‌رسد انجام تراکنش‌ها به صورت کاملاً ناشناس چالش‌ برانگیزتر باشد. با این وجود، کیف پول‌های بیت‌کوین وجود دارند که به شما امکان می‌دهند کاملاً ناشناس عمل کنید. کیف پول Electrum نمونه‌ای از این مورد است که می‌تواند با کیف پول سخت افزاری نیز ادغام شود. قبل از انتخاب استفاده از یک کیف پول ناشناس، لازم است ابتدا نحوه ورود بیت‌کوین به این نوع کیف پول را در نظر بگیرید. هنگامی که بیت‌کوین از یک صرافی با KYC معتبر ارسال می‌شود، عملاً

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها