کد خبر: ۸۹۲۱
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
رفتار متفاوت سرمایه گذاری بر اساس جنسیت؛
این موضوع بر ما پوشیده نیست که در حال حاضر، مردان بر بازار رمزارزها تسلط دارند. با توجه به عوامل مختلف مانند کمبود اعتماد به نفس زنان به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده از سوی فرهنگ و جامعه، ریسک پذیری پایین تر زنان و غیره، زنان تا کنون فعالیت کمتری در این صنعت داشته اند.
به گزارش جدید پرس:

 رمزارز، NFT، متاورس، دی‌فای و غیره، همگی واژه‌ها و برنامه‌های کاربردی جدیدی بوده که بر پایه فناوری بلاک چین هستند و محبوبیت فزاینده پذیرش رمزارز در سراسر جهان را نشان می‌دهند.

 

با این وجود، رواج یافتن لزوما با خوش‌نامی همراه نیست. دنیای کریپتو، تا حد زیادی، همچنان به عنوان غرب وحشی که تحت سلطه مردان است، تعبیر می‌شود. با این حال، مشارکت و پیشرو بودن زنان در کریپتو می‌تواند به تغییر این درک و ایجاد تصویر مثبت‌تری برای این صنعت کمک کند.

در حال حاضر برای همه روشن است که مردان در بازار رمزارزها پیشرو هستند. یک نظرسنجی اخیر نشان داد که کمتر از 5 درصد از بنیانگذاران ارزهای دیجیتال و کمتر از 10 درصد از شرکای صندوق ارزهای دیجیتال زن هستند.

 

بر اساس گزارشی متفاوت، تنها 26 درصد از دارندگان ارز دیجیتال فعلی در ایالات متحده زن هستند. فقدان رهبری و سرمایه گذاران زن می تواند تنوع دنیای رمزارز را کاهش دهد و بدتر از آن می تواند مانع پیشرفت این صنعت شود. البته دلایل مختلفی به این موضوع کمک می‌کند.

 
 

زنان اغلب در برخی زمینه ها، از جمله دنیای مالی، اعتماد به نفس کمتری دارند. مطالعه فیدلیتی نشان می دهد که تنها 33 درصد از زنان به توانایی خود در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری اطمینان دارند.

اما می‌توانیم این آمار را به شکل دیگری نیز تفسیر کنیم. سرمایه‌گذاران زن دیدگاه مالی هوشیارتری دارند و بنابراین ممکن است تمایل کمتری به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مخاطره‌آمیز مانند رمزارزها داشته باشند که معمولاً دارای نوسانات بالایی هستند.

معمولا بدون درک و آگاهی کافی، زنان تمایلی به سرمایه‌گذاری روی رمزارزها ندارند. آموزش قابل اعتماد کاربران می تواند به افزایش پذیرش کریپتو در بین زنان کمک کند.

عدم اعتماد به نفس نیز می تواند عامل پیشرو نبودن زن‌ها در این صنعت باشد. زنان در مدیریت ممکن است در مورد ظرفیت خود برای رهبری تردید داشته باشند و از صحبت کردن در فضای کاری که مردان بر آن سلطه دارند، تردید دارند.

حتی اگر به توانایی رهبری خود ایمان داشته باشید، ممکن است از کلیشه‌ها و تعصبات جنسیتی که زنان کارآفرین با آن مواجه می‌شوند، دلسرد شوید. گزارش PitchBook نشان می‌دهد که بنیان‌گذاران زن در سال 2021 تنها 2 درصد سرمایه‌گذاری خطرپذیر انجام داده‌اند.

ما باید در نظر داشته باشیم که بیشتر ویژگی هایی که به یک جنسیت خاص ربط داده می‌شود، در واقع ویژگی های جهانی هستند که بین همه انسان ها مشترک بوده و اکنون زمان آن فرا رسیده است که کلیشه های جنسیتی را بشکنیم، زنان بیشتری را به دنیای رمزارزها جذب کنیم و از مزایای بالاتر استفاده کنیم.

با این وجود، زنان قدرتمند و مدیر زیادی نیز در سراسر جهان وجود دارند. زنان زیادی هستند که از به اشتراک گذاشتن نظرات و دیدگاه‌های خود نمی‌ترسند و در حیطه کاری خود موفق هستند.

در همین حال، زنان دارای قدرت همدلی هستند که یک مزیت اصلی برای کسانی که در پست‌های مدیریتی هستند، به شمار می‌رود. مشارکت آن‌ها می‌تواند فرهنگ شرکت را بهبود بخشد و محل کار متنوع‌تر و فراگیرتری ایجاد کند، در حالی که کارکنان، به‌ ویژه زنان، تمایل بیشتری به بیان نظرات خود در فضای کاری بازتر دارند.

هوشمندی و قدرت زنان نه تنها می تواند توانایی های یک کسب و کار را از نظر ذهنی، بلکه از لحاظ مالی نیز افزایش دهد. دیدگاه ها و مشارکت آنها به بهینه سازی برنامه ریزی تجاری و طراحی محصول کمک می کند و به نوآوری و تغییرات کمک می کند. این به این دلیل است که زنان گاهی اوقات به روش دیگری تجارت و سرمایه گذاری می کنند. کارکنان و مدیریت زن درک عمیق‌تری نسبت به چالش‌ها و معضلاتی که گروه با آن مواجه است، دارند.

علاوه بر این، کارآفرینان و بازیگران زن می‌توانند به‌عنوان الگو عمل کنند تا به زنان دیگر کمک کنند تا اعتماد بیشتری در سرمایه‌گذاری به دست آورده و بر نگرانی‌هایشان در مورد رمزارزها غلبه کنند. همچنین این موضوع باعث می‌شود زنانی که در این زمینه استعداد و توانایی دارند، به این صنعت جذب شوند. این نه تنها به یک شرکت، بلکه برای صنعت نیز به منظور گسترش استعدادها و افزایش جذب کاربران مفید خواهد بود.

بنابراین، به طور خلاصه، مشارکت زنان نقش مهمی در تقویت ابزارها و جذب استعدادها ایفا می کند و شرکت ها را برای بلند مدت بیشتر آماده می کند. نابرابری جنسیتی در بسیاری از زوایای یک جامعه وجود دارد، اما در حوزه کریپتو نباید به این صورت باشد؛ زیرا یکی از اصول اولیه این صنعت ایجاد یک سیستم فراگیر و برابر است که برای گروه‌های مختلف مردم در دسترس باشد.

تحقیقات و مطالعات در مورد ادراک زنان نسبت به سرمایه‌گذاری رمزارزها برای تقویت خواسته‌ها و درک بهتر ترجیحات آنها و همچنین درک بهتر آنچه زنان را از سرمایه‌گذاری و مشارکت در دنیای کریپتو بازمی‌دارد، ضروری است.

شرکت‌های رمزارزی مسئول ارائه فرصت‌های کارآموزی و اشتغال بیشتر برای زنان و ایجاد محیط‌های کاری مناسب برای زنان هستند. ارزهای دیجیتال و بلاک چین باید با ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر، باعث رفع موانع استقلال مالی و سایر ابزارها برای افراد با پیشینه‌ها و تجربیات مختلف، به نفع توده‌ها باشد.

برای تجهیز زنان به دانش ارزهای دیجیتال، کمک به آنها در استفاده از این فناوری جدید و بهره مندی از آن، مانند دستیابی به پیشرفت شغلی و ارتقای موقعیت اجتماعی، باید یک هدف جمعی برای ما باشد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها