کد خبر: ۸۴۴۸
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
بررسی جامع رمزارزها در روند اخیر؛
سوال بزرگی که اکنون در مورد فروپاشی دارایی‌های کریپتوی پرسیده می‌شود، این است آیا پایان کریپتو آنطور که می‌بینیم است یا این فقط یک اصلاح کوتاه مدت است؟ در دو بخش قبلی به دلایل اصلی ریزش‌های اخیر صنعت رمزارزها و واکنش نظارتی به این ریزش‌ها پرداختیم. در این قسمت به بررسی آینده صنعت با وجود این فرضیات، می‌پردازیم.
به گزارش جدید پرس:

 بسیاری از ارائه دهندگان خدمات کریپتو در واقع به دنبال بازاری منظم تر هستند. آنها معتقدند که ثبات بیشتری ایجاد می‌شود، مشروعیت بازار ارزهای دیجیتال افزایش می‌‌یابد و در نهایت سرمایه گذاران بیشتری را جذب خود می‌کند. یکی از آنها دینا سامان (Dina Sam’an)، مدیر عامل CoinMENA، یک صرافی دارایی‌های رمزنگاری شده کاملاً تنظیم شده و مطابق با مقررات در بحرین، است. او می‌گوید: «رویدادهای اخیر نظر من را در مورد ارزش پیشنهادی بلند مدت کریپتو تغییر نداده است، اما نیاز به مقررات بیشتر در این بخش را برجسته کرده است». او در مقاله‌ای با عنوان «سقوط کریپتو نیاز به مقررات را برجسته می‌کند» که در صفحه لینکدین او منتشر شد، سقوط ترا USD و لونا را «بزرگ‌ترین سقوط در تاریخ کریپتوها» توصیف کرد و برای بخش کریپتو، ریزش ترا را معادل با اتفاق سقوط لیمن برادرز (Lehman Brothers) در طول بحران مالی 2007-2008 دانست.

 

لیمن برادرز، چهارمین بانک سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا بود که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری و بانکداری اختصاصی فعالیت می‌کرد. بانک لیمن برادرز در پی بحران مالی ۲۰۱۲–۲۰۰۷ در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۸ اعلام ورشکستگی کرد که بزرگترین ورشکستگی در تاریخ ایالات متحده به‌شمار می‌آید. مانند لیمن برادرز، ترا USD فقط از نظر نام پایدار بود، به طوری که به عنوان یک نشانه الگوریتمی ثابت، به اصطلاح پایداری آن به یک توکن ناپایدار بستگی دارد. به همین دلیل مقررات بسیار مهم است. چه برای مبارزه با استیبل کوین‌های دارای برچسب اشتباه یا صرافی‌های بدون مجوز، به چارچوب‌ها و مکانیسم‌های اجرایی مناسب برای محافظت از سرمایه‌گذاران و حمایت از رشد پایدار در کریپتو و دی‌فای نیاز داریم.

آینده کریپتو

ارز دیجیتال

 

برای بازگشت به سوال مطرح شده در ابتدای این مقاله، آیا رویدادهای اخیر به معنای پایان کریپتو آنگونه که ما می‌شناسیم است یا فقط یک اصلاح کوتاه مدت است؟ طبیعی است که افرادی مانند چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، معتقد باشند که این فقط یک شکست موقت است. اما وقتی وزرای دولت، مانند جان گلن (John Glen)، وزیر اقتصاد بریتانیا، همچنان به حمایت از کریپتو به ویژه برای اشکال خاصی از آن، ادامه می‌دهند، باید باور داشته باشید که تازه این صنعت در اول راه است.

 
 

در ماه آوریل، گلن رویکرد دولت به دارایی‌های رمزنگاری شده و فناوری دفتر کل توزیع شده را ارائه کرد که او آن را «فرصتی» توصیف کرد که «تأثیر عمیقی در چندین حوزه خواهد داشت». او گفت که می‌خواهد، «بریتانیا، یک مرکز جهانی، بهترین مکان در جهان برای راه‌اندازی و گسترش شرکت‌های رمزنگاری» باشد و ضرابخانه سلطنتی تابستان امسال یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) منتشر خواهد کرد. به نظر نمی‌رسد که این اعتقاد به ارزهای دیجیتال با وجود آشفتگی فعلی کاهش پیدا کرده باشد. گلن چشم‌انداز مثبت دولت را برای مخاطبان شهر لندن در ژوئن تکرار کرد: «ما از فرصت‌های فناوری‌های نوآورانه در خدمات مالی، از جمله حمایت از پذیرش امن طبقه‌بندی خاصی از ارزهای دیجیتال، استیبل کوین‌ها، که به عنوان وسیله پرداخت استفاده می‌شوند، استفاده خواهیم کرد». همچنین مواردی مانند، پذیرش بیت‌کوین در الساوادور از دیگر حمایت‌های قوی دولت‌ها از این صنعت است.

در حال حاضر، تایید رسمی و قوی تر از این موارد را در حمایت از صنعت رمزارزها نمی‌توان یافت، باید دید که آیا این نگرش‌ها، یکی دو سال آینده نیز حاکم خواهد بود یا خیر؟

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها