کد خبر: ۸۰۲۱
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
توسعه رمزارزها در روسیه؛
یک مدیر اجرایی فاش کرد که بزرگترین بازار سهام، اوراق قرضه و مشتقات روسیه ، قصد دارد تا پایان سال محصولی مبتنی بر دارایی‌های مالی دیجیتال عرضه کند. این پلتفرم تجاری در حال حاضر با یک شریک برای سازماندهی قرار دادن توکن های دیجیتال کار می کند.
به گزارش جدید پرس:

یکی از نمایندگان عالی رتبه بورس مسکو (MOEX) در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که عرضه محصول مبتنی بر دارایی های مالی دیجیتال (DFA) در برنامه های سال 2022 است.

 

 این اعلامیه پس از یک دوره پرتلاطم برای بازار سهام روسیه که در اوایل سال جاری مجبور به مقابله با نوسانات بازار، فشار تحریم‌ها و حملات سایبری بود، منتشر شد.

در کنار «حقوق دیجیتال»، DFAها در حال حاضر اصطلاح حقوقی اصلی در قوانین روسیه است که بر اساس برخی اظهارات مقامات روسی، در مورد دارایی‌های دیجیتالی مختلف، از جمله ارزهای رمزنگاری‌شده اعمال می‌شود، اما در درجه اول آنهایی که صادرکننده خاصی دارند.

 

مدیر عامل فناوری اطلاعات و عضو هیئت مدیره بورس مسکو، آندری بوریلوف به خبرگزاری تاس گفت: MOEX اکنون با یکی از شرکای خود برای تحقق پروژه ای برای ساخت توکن های دیجیتال کار می کند. وی تصریح کرد:

 
 

نکته اصلی در اینجا پیوند دارایی های ثابت شرکت با بازار سرمایه گذاری با استفاده از فناوری های دیجیتال است.

بوریلوف تاکید کرد که دیجیتالی کردن کالاها ارزش افزوده ای برای فعالان بازار ایجاد می کند. هدف MOEX استفاده از DFA ها به منظور ارائه ابزار سرمایه گذاری دیگری به مشتریان خود است که روشی اساسی برای تضمین امنیت اطلاعات ارائه می دهد.

بوریلوف همچنین خاطرنشان کرد که مشکل اصلی از نظر پیاده سازی این است که این یک محصول کاملاً جدید برای بازار است، از مقررات گرفته تا نرم افزار. وی خاطرنشان کرد: چالش دیگر ادغام آن در سیستم های موجود بورس و مشتریان آن است.

در اوایل جولای، رئیس کمیته بازار مالی در مجلس روسیه اعلام کرد که یک صرافی دارایی دیجیتال روسیه در بهترین موقعیت برای پردازش تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در این کشور خواهد بود. آناتولی آکساکوف همچنین پیشنهاد کرد که پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال ممکن است در بورس مسکو ایجاد شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها