کد خبر: ۲۷۴۲
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
به دنبال ریزش بازار رمزارزها؛
سولانا به دلیل مقیاس پذیری پیشرو در صنعت رمز ارزها، یک گزینه عالی برای استیکینگ و بازدهی گرفتن روی ارزهای دیجیتال است. توسعه دهندگان آن در حال بهبود قابلیت امنیت پلتفرم هستند. بازار خرسی اخیر کریپتو این رمز ارز را که به "قاتل اتریوم" نیز مشهور است، به میزان قابل توجهی ارزان‌تر کرده است.
به گزارش جدید پرس:

سولانا از بالاترین قیمت تاریخی خود تقریباً 87 درصد تا به امروز کاهش داشته است، این ریزش تقریباً در صنعت ارزهای دیجیتال رخ داده است. اما با وجود این ریزش‌ها، پروژه‌های کریپتو همچنان به ساخت و بهبود اکوسیستم‌های خود ادامه می‌دهند و در صورت بهبود شرایط بازار، آنها را برای بازگشت احتمالی آماده می‌کنند. اجازه دهید مزایا و معایب سولانا را بررسی کنیم تا ببینیم آیا شایسته نگاهی دقیق تر را دارد یا خیر!

 

سولانا چیست؟

سولانا یک پلتفرم بلاکچین است که برای میزبانی برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) طراحی شده است، برنامه‌های مستقلی که از قراردادهای هوشمند برای ارائه خدمات در شبکه استفاده می‌کنند. این یکی از چندین بلاکچین است که به دلیل سرعت و مقیاس پذیری برتر در مقایسه با اتریوم، رهبر فعلی بازار در این حوزه، به عنوان « قاتل اتریوم » شناخته می‌شوند.

2

 

این پروژه با ظرفیت تخمینی تعداد تراکنش‌هایی که پردازش می‌کند، 50.000 تا در ثانیه، اتریوم را (که تنها می‌تواند 15 تراکنش در ثانیه انجام دهد) در غبار سرعت خود رها می‌کند. همچنین دارای مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) است که در آن استخراج‌کنندگان از کوین‌های موجود برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ضربات جدید استفاده می‌کنند. این سیستم کارآمدتر از مکانیسم اثبات کار انرژی بر اتریوم است، جایی که ماینرها باید پازل‌های محاسباتی را حل کنند تا بلاکچین را در حال اجرا نگه دارند. البته لازم به ذکر است که اتریوم قرار است خود را از مکانیزم POW به مکانیزم POS در آبدیت جدید خود یعنی اتریوم 2.0 ارتقاء دهد. در نتیجه با توجه به برنامه‌ریزی اتریوم برای انتقال به PoS در سال جاری، سولانا نمی‌تواند روی موفقیت‌های خود زیاد مانور دهد.

 
 

توسعه دهندگان این پلتفرم، در حال کار بر روی محرک‌های رشد جدید مانند فین تک هستند. در ماه فوریه، آنها Solana Pay را راه‌اندازی کردند، یک راه‌حل پرداخت مبتنی بر بلاکچین است که به کاربران امکان می‌دهد تا کالاها و خدمات را با استفاده از توکن بومی Solana و شاید استیبل کوین‌های متصل به ارزهای دنیای واقعی مانند دلار آمریکا، خریداری کنند. در حالی که پرداخت‌های کریپتو چیز جدیدی نیست، سرعت پیشرو در صنعت Solana به متمایز شدن محصول آن از رقبا کمک می‌کند.

شبکه قابلیت اطمینان، یک چالش بزرگ برای سولانا

سولانا علیرغم صداهایی که به پا کرده است، بدون عیب نیست. این پلتفرم مدت‌هاست که از مشکلات قابلیت اطمینان رنج می‌برد که ممکن است شروع به تخریب شهرت آن کند. روزنامه آنلاین ارز دیجیتال Cointelegraph.com گزارش می‌دهد که سولانا قبلاً در سال 2022 دچار پنج قطعی بزرگ شده است که می‌تواند به توضیح کاهش قابل توجه ارزش آن در سال جاری کمک کند.3

آخرین خرابی در اوایل این ماه رخ داد و شبکه را برای چندین ساعت ناتوان از دستیابی به اجماع برای تأیید تراکنش‌های جدید کرد. اما توسعه دهنده Solana، Solana Labs، سخت کار می‌کند تا این چالش‌ها را برطرف کند. سولانا گزارش می‌دهد که توسعه دهندگان با غیرفعال کردن ویژگی که باعث توقف شبکه شده بود، مشکل را شناسایی و رفع کرده‌اند. در حالی که تشخیص اینکه آیا مشکل برای همیشه حل شده است غیرممکن است، سرمایه‌گذاران می‌توانند راحت‌تر بدانند که سولانا یک تیم توسعه فعال دارد که برای حل مسائلی که ممکن است در شبکه ایجاد شود، مداوم کار می‌کنند.

آیا سولانا هنوز قابل اعتماد است؟

با وجود ارزهای دیجیتال در بازار نزولی ، قابل درک است که بسیاری از سرمایه گذاران ممکن است، بخواهند قبل از خرید هر چیزی چند ماه صبر کنند تا گرد و غبار فروکش کند. با این حال، سولانا به دلیل قابلیت‌های فنی پیشرو در این صنعت، گزینه عالی برای استیکینگ و  سرمایه‌گذرای در ارزهای دیجیتال به نظر می‌رسد. در حالی که قابلیت اطمینان شبکه یک نگرانی بزرگ است، اما تیم توسعه فعال این پلتفرم می‌تواند به آن کمک کند تا در درازمدت از این مشکلات رو به رشد عبور کند.

نگاهی به چارت قیمتی سولانا

4

طبق نمودار قیمتی سولانا در تریدینگ ویو، می‌توان گفت قیمت در یک کانال نزولی وجود دارد، به طوری که در حال حاضر در محدوده کف کانال واقع شده است، اگر قیمت از این محدوده به سمت بالا تغییر جهت دهد، می‌توان گفت تا قیمت‌ 70 دلار که متناظر با سقف کانال مذکور است، امکان صعود وجود دارد. اما اگر از این محدوده تغییر جهت ندهد و کف کانال را به سمت پایین بشکند، احتمال ریزش تا محدوده 20 الی 25 دلار که هم‌پوشانی دارد با حمایت داینامیک و بلند مدت قیمت سولانا، وجود دارد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف جدید پرس یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها