کد خبر: ۱۹۷۴
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
تتر، نام استیبل کوین بسیار مشهور و محبوب دنیای ارزهای دیجیتال است. این ارز که توسط بنیاد تتر به وجود آمده، همواره قیمتی ثابت و برابر با یک دلار آمریکا دارد.
به گزارش جدید پرس:

 بنیاد تتر، امنیت و اعتبار تترهای موجود در بازار را تضمین کرده است اما آیا تتر می‌تواند جایگزین خوبی برای خرید دلار باشد؟ با توجه به اوضاع اقتصادی امروز ایران، به نظر می‌رسد خرید تتر ارزان برای حفظ سرمایه از تورم، انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

اگر به خرید تتر فکر می‌کنید یا نمی‌دانید چرا بسیاری از مردم روی این ارز سرمایه‌گذاری می‌کنند، مطالب این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

چگونه تتر بخریم؟

یکی از چالش‌هایی که در زمان مقایسه تتر با دلار بوجود می‌آید، این است که افراد اطلاعات کافی درباره خرید تتر ندارند. دلار به وفور در صرافی‌های سطح شهر وجود داشته و افراد به راحتی با مراجعه به این مکآن‌ها می‌توانند آن را خریداری کنند.  درحالی‌که خرید ارز دیجیتال تتر، صرفا از طریق صرافی‌ آنلاین انجام می‌شود.

در قدم اول برای خرید تتر باید یک صرافی دیجیتالی معتبر پیدا کرده و در آن احراز هویت انجام دهید. صرافی‌‌های معروف زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند. اما به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، کار با این صرافی‌ها بسیار سخت و بعضا غیرممکن است. به همین دلیل صرافی‌های زیادی در در ایران به وجود امده تا ایرانیان نیز بتوانند از امکان حضور در بازار پرهیجان ارزهای دیجیتال برخوردار شوند.

برای خرید تتر، می‌توانید به صرافی معتبر ارزپایا به آدرس https://arzpaya.com مراجعه کرده و مراحل ثبت نام و احراز هویت را پشت سر بگذارید. این مراحل بسیار ساده طراحی شده و تکمیل آن‌ها کمتر از یک ساعت زمان می‌برد. سپس می‌توانید از طریق یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب، به حساب خود در صرافی پول واریز کرده و تتر خریداری کنید. فیلم آموزشی خرید تتر در صرافی ارزپایا نیز در وب سایت این صرافی موجود است.

تتر چیست؟

تتر یک ارز دیجیتال است که قیمت آن همیشه برابر با قیمت ۱ دلار آمریکا است. هدف از ایجاد تتر و ارزهایی مانند آن، ایجاد ارزی مانند دلار در دنیای ارزهای دیجیتال است. معامله‌گران می‌توانند ارزهای دیجیتال دیگر را با استفاده از تتر خریداری کرده یا آن ها را فروخته و به تتر تبدیل کنند. ارزهایی که به این منظور از آن‌ها استفاده می شود را ارزهای ثابت یا  stable coinsمی نامند. تتر محبوب‌ترین ارز پایدار است و به‌عنوان جایگزین دلار در صرافی‌ها مورد معامله قرار می‌گیرد.

تتر به طور خاص برای ایجاد ارتباط بین ارزهای فیات (fiat) و ارزهای دیجیتال، به‌وجود آمده است. از خصوصیات تتر می‌توان به ثبات قیمت، شفافیت و کارمزد کم انتقال اشاره کرد. تتر پول نقد را به ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند و ارزش ارزهای دیجیتال را به قیمت ارزهای ملی مانند دلار آمریکا، یورو و ین مرتبط می‌کند. کاربرد اصلی تتر این است که باعث ثبات در فضای ارزهای دیجیتال شود.

چرا تتر رشد نمی کند؟

قیمت تتر همواره ثابت و برابر با یک دلار تعیین شده است. تتر هرگز بیشتر یا کمتر از این قیمت معامله نمی‌شود. درواقع به همین دلیل است که آن را یک ارز ثابت یا استیبل کوین می‌نامند. با توجه به وجود تورم و افت ارزش دلار در ایران، سرمایه‌گذاری روی تتر می‌تواند سرمایه شما را از بی‌ارزش شدن به واسطه تورم حفظ کند.

ارز دیجیتال تتر یک ارز دیجیتال باثبات است و برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال، دارای یک پشتوانه واقعی است.  ارزهای دیجیتال باثبات، پشتوانه‌هایی مانند کالا و ارزهای فیات دارند. با توجه به ارزش دارایی‌های پشتوانه، قیمت ارز دیجیتال باثبات، تغییر می‌کند. تعداد زیادی ارز دیجیتال باثبات مانند تتر با پشتوانه دلار آمریکا در بازار عرضه شده و قیمت آن ها همواره تقریبا برابر با ۱ دلار ثابت نگه داشته شده است. قیمت تتر امروز ۰.۹۹۹۹۱ دلار آمریکا است.

چرا باید تتر بخریم؟

دلایل زیادی وجود دارد که معامله‌گران ترجیح می‌دهند به جای دلار، ارز تتر خریداری کنند. برای نگهداری از تتر نیازی به گاوصندوق و سیستم‌های ضد سرقت پیشرفته نیست. زیرا تتر مانند دلار وجود فیزیکی ندارد و برای نگهداری از آن تنها نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال است. این کیف پول‌ها دارای امنیت بسیار بالایی هستند و توانایی نگهداری حجم بالایی از سرمایه تتر را در خود دارند.

همچنین باید دقت کنید که تتر یکی از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال است که از سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شده و دارای تیم توسعه‌دهنده بسیار قوی است. بنیاد تتر ادعا می‌کند به ازای هر توکن تتر، یک دلار در حساب‌های خود دارد. اگر این ادعا صحت داشته باشد، هرگز مشکلی در نقد شوندگی تتر وجود نخواهد داشت. در نتیجه نیازی نیست که کاربران بابت تغییرات قیمتی آن نگران باشند.

همچنین اگر به سایت‌های معتبر مانند CoinMarketCap مراجعه کنید و آمار مربوط به حجم نقدینگی این ارز را مشاهده کنید، می‌بینید که تتر یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال در دنیا است. این ارز، سومین ارز بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار است. این خود نشان‌دهنده اعتماد بی چون و چرای سرمایه‌گذاران به این ارز است.

تورم و تتر

بسیاری از افراد گمان می‌کنند طلا پشتوانه پول‌های رایجی مانند دلار و ریال است درحالیکه زمان زیادی است این ارزها پشتوانه خود را از دست داده‌اند. از سال ۱۹۷۱، ارزهای رایج، تبدیل به ارزهای بی پشتوانه یا ارزهای فیات شده‌اند. این تغییر که از آن با عنوان شوک نیکسون یاد می‌شود، دست دولت‌ها را برای چاپ پول باز گذاشت و قدرت اقتصادی آن‌ها را افزایش داد اما در مقابل، باعث ایجاد تورم و بی ارزش شدن پول ملی کشور‌ها شد.

همان طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، با توجه به تورم افسار گسیخته در برخی از کشور‌های در حال توسعه مانند ایران، خرید تتر می‌تواند روش مناسبی برای حفظ سرمایه باشد. ایجاد یک سبد سرمایه‌گذاری متشکل از ارزهای دیجیتال آینده دار و یک استیبل کوین برای کاهش ریسک سبد، می‌تواند عامل رشد سرمایه شما در طول زمان باشد.

ویژگی‌های تتر

ثبات قیمت: قیمت تتر بیشتر اوقات ثابت بوده و معادل ۱ دلار آمریکا است. اما این موضوع همیشه به طور قطعی درست نیست. گاهی نوسانات بسیار کمی در قیمت ارز تتر به وجود می‌آید. به عنوان مثال گاهی قیمت آن در بازه ۰.۹۸ یا ۱.۰۲ دلار آمریکا تغییر می‌کند.

دارای پشتوانه بودن: هر توکن تتر توسط یک دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود.

شفافیت مالی: اطلاعات مربوط به ارز تتر همیشه و هر زمان قابل مشاهده و پیگیری است.

تبدیل آسان به پول نقد: به علت نقدینگی بالا در مورد این ارز، تتر به آسانی در صرافی‌ها، قابل نقد کردن است.

امنیت: تکنولوژی بلاک چین به کار رفته در این ارز، امنیت انتقال پول به وسیله آن را تامین می‌کند.

تتر، ارز مناسبی برای در امان ماندن از نوسانات شدید دنیای ارزهای دیجیتال است. زمانی که پیش بینی آینده ارزها برایتان ممکن نیست یا بازار دچار نوسانات شدید شده است، می‌توانید با تبدیل ارزهای دیجیتال خود به تتر، سرمایه خود را از خطر دور نگه دارید. برای خرید تتر، می‌توانید وارد وب سایت صرافی ارز دیجیتال ارزپایا شده و با تکمیل مراحل احراز هویت، نسبت به خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال اقدام کنید.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها