کد خبر: ۸۷۰۴
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
با توافق‌های انجام‌شده در مسیر نجف تا کربلا تعداد زیادی ایستگاه اینترنت رایگان توسط اپراتور‌های عراقی مستقر می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح ده‌ها پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعات در کشور به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: افتتاح رسمی طرح‌های مربوط به این وزارتخانه فردا انجام خواهد شد ضمنا حدود ۴۰۰ روستای جدید در هفته دولت به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

او به افتتاح طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در استان البرز اشاره کرد و افزود: امروز در منطقه ویژه اقتصادی پیام افتتاح چند خط تولید و محصولات جدید شرکت‌های داخلی را داشتیم که عمدتا تجهیزات ارتباطی و مخابراتی اعم از تولید سوییچ، مودم و دستگاه‌های ریپیتر برای اپراتور‌های همراه و همچنین شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های همراه بودند که در زمان حاضر تولیدات آن‌ها به صورت مونتاژ است که امیدوارم با حمایت‌هایی که می‌شود طراحی و تولید نیز در این شرکت‌ها داخلی انجام شود.

زارع پور با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در کشور برای تولید تجیهزات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده است، گفت: اگر خوب کار کنیم قابلیت صادرات هم وجود دارد و اکنون تعداد زیادی از شرکت‌ها صادرات به خارج از کشور در حوزه تجهیزات مخابراتی را آغاز کرده اند.

او می گوید: تا پایان دولت سیزدهم هشتاد درصد منازل به اینترنت فیبرنوری مجهز می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در کشور عراق نیز با توافق‌های انجام شده در مسیر نجف تا کربلا تعداد زیادی ایستگاه اینترنت رایگان توسط اپراتور‌های عراقی مستقر می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها