کد خبر: ۱۴۴۰۶
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، در بیانیه‌ای برای اولین‌بار به فروپاشی صرافی بزرگ FTX واکنش نشان داد. این صرافی که با مدیریت سم بنکمن‌فرید فعالیت می‌کرد، به‌طور‌ناگهانی سقوط کرد تا اعتماد سرمایه‌گذاران به صنعت کریپتو بیش‌از‌پیش کم شود.
به گزارش جدید پرس:

دورف در کانال تلگرامی خود می‌نویسد صنعت بلاک چین با وعده‌ی تمرکززدایی روی کار آمد؛ اما در‌نهایت به‌‌طور‌متمرکزی به‌دست عده‌ای خاص افتاد و آن‌ها سوءاستفاده از قدرت خود را شروع کردند. درنتیجه‌ی این اتفاق، بسیاری از مردم به‌دلیل سقوط FTX پولشان را از دست دادند.

دورف که بارها نشان داده است علاقه‌ی زیادی به فناوری بلاک چین دارد، تنها راهکار برای حل مشکلات این حوزه را بازگشت به ریشه‌ها می‌داند. او می‌گوید بلاک چین باید بار‌دیگر بیشتر از هرچیز دیگری به تمرکززدایی توجه نشان دهد. به‌گفته‌ی دورف، کاربران رمزارزها باید سراغ استفاده از معاملات عاری از اعتماد (تراست‌لِس) و کیف‌پول‌هایی بروند که به هیچ سازمان متفرقه‌ای وابسته نیستند.

مدیرعامل تلگرام به توسعه‌دهندگان توصیه کرده است ازطریق ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز سریع و ساده برای عموم مردم، صنعت بلاک چین را از متمرکزسازی دوری کنند. دورف می‌گوید انجام چنین پروژه‌هایی به‌لطف پیشرفت‌های فناوری امکان‌پذیر شده است. پاول دورف می‌گوید توسعه‌ی پلتفرم فرگمنت (برای خریدوفروش نام‌های کاربری تلگرام) تنها پنج هفته طول کشید و در توسعه‌ی آن تنها پنج نفر از‌جمله مدیرعامل تلگرام مشارکت کردند. فرگمنت پلتفرمی کاملاً غیرمتمرکز برای حراج آیتم‌های کلکسیونی است.

دورف می‌گوید فرگمنت برپایه‌ی شبکه‌ی TON توسعه داده شده است. TON که قبلاً Telegram Open Network نام داشت و امروزه The Open Network نامیده می‌شود،‌ سرعت و بهره‌وری فراوانی دارد و برپایه‌ی بلاک چین ساخته شده است. دورف می‌گوید TON برخلاف شبکه‌ی اتریوم که امروزه منسوخ شده است، می‌تواند از اپلیکیشن‌های محبوب میزبانی کند.

پلتفرم فرگمنت پروژه‌ای موفق محسوب می‌شود. به‌گفته‌ی پاول دورف، در کمتر از یک ماه آی‌دی‌هایی به‌ارزش ۵۰ میلیون دلار ازطریق فرگمنت فروخته شدند. فرگمنت این هفته قصد دارد فروش آیتم‌های دیگری را نیز در‌کنار نام‌های کاربری ممکن کند.

پاول دورف در بخش نهایی بیانیه‌‌اش می‌گوید هدف بعدی تلگرام توسعه‌ی مجموعه‌ای از ابزارهای غیرمتمرکز نظیر کیف‌پول غیر‌امانی و صرافی غیرمتمرکز برای میلیون‌ها نفر است تا بتوانند به‌طور‌ایمن رمزارزها را معامله و ذخیره کنند. تلگرام با این پروژه‌ها تلاش می‌کند مشکلات ایجادشده درنتیجه‌ی متمرکزسازی پلتفرم‌ها را از بین ببرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها