کد خبر: ۱۳۵۵۵
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
ایلان ماسک در دادگاه مربوط به دریافت پاداش از تسلا گفته که نمی‌خواهد مدیرعامل هیچ شرکتی باشد و در نهایت فرد دیگر مدیرعامل توییتر می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان که چندین شرکت را مدیریت می‌کند و اخیراً توییتر را هم خریده است، در جلسه دادگاه مربوط به تسلا، گفته نمی‌خواهد مدیرعامل هیچ شرکتی باشد.

ایلان ماسک در جلسه دادگاه که مربوط به دریافت پاداش از شرکت خودروسازی تسلا بود، در شهادت خود چنین ادعایی را مطرح کرد. ماسک که مدیرعامل چندین شرکت از تسلا گرفته تا توییتر است، در جلسه دادگاه در پاسخ به وکلای تسلا چنین موضوعی را مطرح کرد: «صادقانه بگویم، نمی‌خواهم مدیرعامل هیچ شرکتی باشم.»

اظهارات ایلان ماسک در دادگاه تسلا

دادگاه تسلا علیه ایلان ماسک از روز دوشنبه در جریان است. این دادگاه روی این موضوع تمرکز دارد که آیا هیئت مدیره تسلا عملکرد درستی در زمان تأیید پرداخت بسته پاداش به ایلان ماسک داشته یا خیر. در حال حاضر ارزش پاداش تسلا با توجه به ارزش سهام این کمپانی، به ۵۲ میلیارد دلار می‌رسد. علاوه بر این، دادگاه می‌خواهد بداند که آیا ماسک تأثیری روی این تصمیم داشته یا خیر.

ایلان ماسک در شهادت خود وارد مباحث دیگری هم شد که یکی از آن‌ها، عناوینی بود که ثروتمندترین فرد دنیا در شرکت‌هایش دارد. برای مثال در سال ۲۰۲۱ ماسک در تسلا برای خودش لقب «پادشاه فناوری» را در نظر گرفت.

ماسک در این دادگاه همچنین درباره اینکه چرا به عنوان مدیرعامل یا CEO علاقه ندارد هم توضیحاتی داد و گفت که نقش او در شرکت‌هایش متفاوت با یک مدیر اجرایی سنتی است: «در اسپیس ایکس من در حقیقت مسئول مهندسی راکت‌ها هستم و در تسلا، چنین مسئولیتی را در قبال فناوری‌هایی داریم که خودروها را در بازار موفق می‌کنند. بنابراین یک مدیرعامل اغلب نقشی متمرکز بر کسب‌وکار دارد، در حالی که در واقعیت نقش من بسیار بیشتر از مهندسی است که فناوری را توسعه می‌دهد و از این موضوع مطمئن می‌شود که ما فناوری‌های پیشرو را توسعه می‌دهیم. ما تیمی از مهندسان فوق‌العاده داریم که می‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.»

ماسک همچنین در این دادگاه گفت که نمی‌خواهد برای همیشه مدیرعامل توییتر باقی بماند: «انتظار دارم زمانی را که صرف توییتر می‌کنم، کاهش دهم و فردی را پیدا کنم که این شبکه اجتماعی را به مرور زمان مدیریت کند.»

به گفته یکی از اعضای سابق هیئت مدیره تسلا، «جیمز مرداک» حتی ایلان ماسک به کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی تسلا هم فکر کرده است. مرداک در شهادت خود به این موضوع اشاره داشت که ماسک به‌طور خاص مشخص کرده که چه کسی می‌خواهد جانشین او و مدیرعامل جدید تسلا شود. البته وکلا نام این فرد را نپرسیدند. همچنین پیش از دادگاه، مرداک گفته بود که ماسک به نام فرد خاصی اشاره نکرده، اما در دادگاه نظرش را تغییر داد.

در دادگاه از ماسک این سؤال پرسیده شد که در سال ۲۰۱۷ و زمانی که بسته پاداش را دریافت می‌کرد، زمانش چگونه مدیریت می‌شده است. ماسک در پاسخ گفت که زمانش را بین تسلا و اسپیس ایکس تقسیم می‌کرده و زمان کمتری صرف شرکت بورینگ و نورالینک می‌شده. البته در اواخر همان سال، اکثر زمان ماسک در تسلا می‌گذشت تا مشکلات تولید خودروی تسلا مدل ۳ برطرف شود.

سهام‌داران تسلا در آن زمان نگران مدیریت ایلان ماسک روی چندین شرکت بودند، اما ماسک در شهادت خود گفت که اکثر زمان خود را صرف وضعیتی می‌کند که بحرانی است. ثروتمندترین فرد جهان همچنین درباره ارسال تسلا رودستر به فضا گفت: «یک اثر هنری است که تا میلیون‌ها سال باقی می‌ماند.»

ماسک همچنین در این دادگاه به فروپاشی صرافی FTX اشاره کرد و گفت چرا هیچ توجهی به این صرافی نمی‌شود، در حالی که سهام‌داران میلیاردها دلار ضرر کرده‌اند. البته این گفته ماسک خطاب به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بود که چندین بار با ماسک مشکل پیدا کرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها