کد خبر: ۱۲۸۷۴
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
اوکراین پول نداد؛ ماهواره استارلینک غیرفعال شد و این اتفاق یک شوک بزرگ به ارتش اوکراین در روزهای اخیر است.
به گزارش جدید پرس:

ایلان ماسک بر خلاف وعده قبلی خود که حتی در صورت عدم پرداخت پول از سوی اوکراین و ناتو به پوشش اینترنت ماهواره ای در این کشور در جنگ با روسیه ادامه می دهد، زیر قولش زده و استارلینک به دلیل مسائل مالی غیر فعال شده است.

غیرفعال شدن ماهواره های استارلینک در اوکراین از ۲۴ اکتبر آغاز و به یک مشکل بزرگ برای ارتش اوکراین تبدیل شده و ارتش این کشور در دل جنگ با روسیه به یک چالش اساسی رسیده است.

پاتک سخت ایلان ماسک به ارتش اوکراین برای یک مشت دلار!

دلیل اصلی قطع پایانه های ماهواره استارلینک کمبود بودجه است زیرا شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک برای آنلاین نگه داشتن هر ماهواره ماهانه ۲۵۰۰ دلار از ارتش اوکراین دریافت می کرد که باعث شد هزینه کل این ماهواره ها تا سپتامبر به ۲۰ میلیون دلار برسد.

از آنجا که ارتش اوکراین در ماه های اخیر توانایی شارژ مالی را نداشته در نتیجه ماهواره های استارلینک خاموش و غیرفعال شده اند.

پیشتر ماسک پس از دعوا با یک دیپلمات اوکراینی گفته بود این خدمات را که حدود ۱۰۰ میلیون دلار برایش هزینه داشته قطع می کند و ناتو یا پنتاگون باید پول این خدمات را به او بپردازند.

او البته بعد از ۲۴ ساعت گفت از تصمیمش منصرف شده و اینترنت ماهواره ای را که مهمترین و جنجالی ترین تولید از محصولات پرشمارش است در اوکراین قطع نمی کند اما انگار همچنان پول مهمترین دغدغه این مولتی میلیاردر است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها