کد خبر: ۱۲۸۷۲
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶
محدودیت های اعمالی بر اینترنت در روزهای گذشته یکی از بحث های پر چالش بوده است. محدودیت هایی که با دستور موقت امنیتی اعمال شدند و توسط وزارت ارتباطات گسترش یافتند . محدودیت هایی که بسیاری اعتقاد دارند در عمل همان طرح صیانت هستند که بدون تصویب به اجرا در آمده است.
به گزارش جدید پرس:

درحالی که بسیاری از حقوقدانان تصمیم به فیلترینگ موقت شبکه های اجتماعی را در تضاد با اصل 79 قانون اساسی می دانند ، همچنان هیچ یک از مراجع قانونی صاحب صلاحیت برای اعمال دائمی محدودیت ها بر اینترنت تصمیمی نگرفته است. نه کمیته تعیین مصادیق مجرمانه و فیلترینگ و نه قوه قضاییه . حالا اما با گذشت حدود دو ماه از این محدودیت ها یکی از نمایندگان مجلس سخن از طرح جنجالی مجدد طرح صیانت در مجلس زده است. طرحی که یک بار در صحن رای نیاورد و ماده 85 شدن آن هم به دلیل انتقادهای وسیع در افکار عمومی رد شد.

حسین نوش آبادی نماینده ورامین و عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت با اعلام این خبر گفته است:« ما از فیلتر کردن شبکه های اجتماعی استقبال نمی‌کنیم اما امروز به اجبار با توجه به بهره برداری دشمن از این فضا آن را محدود کرده ایم و باید این پیام رسان ها طبق ضوابط و قوانین کشور ما فعالیت کنند، دشمنی های انجام گرفته در این فضا و پیام رسان ها برای براندازی است و این آشوب هایی که در کف خیابان می‌بینیم متاسفانه به عنوان سوژه براندازان مطرح شده است.بنده عضو کمیسیون مشترک صیانت از فضای مجازی هستیم و هدف این کمیسیون رشد و ارتقای پیام رسان های داخلی است که هم اکنون بعضی از نشانه های پیشرفت آن مشاهده می‌شود و از هفته آینده جلسات تکمیلی آن ادامه پیدا خواهد کرد.»

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها