کد خبر: ۱۲۸۷۰
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
نسخه‌ی جدید تلگرام افزون‌بر تبدیل‌کردن ویدئومسیج به متن، استفاده از چند نام کاربری را ممکن می‌کند و با برخی تغییرات در نسخه‌ی اندروید و iOS به استقبال کاربران می‌آید.
به گزارش جدید پرس:

جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام که به‌گفته‌ی پاول دورف از مدت‌ها پیش آماده شده بود، به‌دلیل سخت‌گیری‌های اپ استور اپل دیرتر از حد انتظار دردسترس قرار گرفته است. این به‌روزرسانی به مدیران گروه‌های بزرگ امکان می‌دهد «موضوعات» مختلف ایجاد کنند تا مکالمه‌ی کاربران حالت سازمان‌دهی‌شده پیدا کند. تلگرام افزون‌بر آغاز حراج نام‌های کاربری معروف، میزبان قابلیت جدیدی برای تبدیل‌کردن پیام ویدئویی به متن شده است.

گروه‌های تلگرامی گاهی اوقات از جوامع بزرگی میزبانی می‌کنند (تا صدهاهزار کاربر) و ارسال پیام در این گروه‌ها ممکن است بسیار سخت باشد. ازاین‌پس در گروه‌های میزبان ۲۰۰ کاربر و بیشتر، امکان ایجاد «موضوع» یا «تاپیک» فراهم می‌شود. به‌لطف این قابلیت، می‌توان فضاهای مختلفی برای هر موضوعِ موردبحث ایجاد کرد.

تاپیک‌های تلگرام مثل صفحات جداگانه‌ی چت در دل گروه‌ها هستند و می‌توان تنظیمات مجزایی برای آن‌ها تعیین کرد. اعضای گروه می‌توانند در هر تاپیکی که مدنظرشان باشد، چت کنند. براساس بیانیه‌ی تلگرام، تاپیک‌ها مخصوص گروه‌های بزرگ هستند و تا پیش از پایان سال جاری میلادی، ابزارهای متفاوت دیگری برای گروه‌های کوچک هم دردسترس قرار می‌گیرد. با مراجعه به این گروه عمومی، می‌توانید نگاهی به تاپیک‌های تلگرام بیندازید.

تلگرام از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که فرایند حراج نام‌های کاربری را بر بستر بلاک‌چین شروع می‌کند. به‌لطف به‌روزرسانی جدید، کاربران می‌توانند افزون‌بر نام کاربری اصلی، چند «نام کاربری کلکسیونی» نیز به هریک‌ از حساب‌ها و گروه‌های عمومی خود اضافه کنند. تلگرام می‌گوید مالکیت نام‌های کاربری کلکسیونی تحت حفاظت شبکه‌ی TON است که بر بلاک‌چین اتکا می‌کند. نکته‌ی مهم دیگر اینکه امکان خریدوفروش نام‌های کاربری کلکسیونی ازطریق پلتفرمی جدید فراهم است.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید تلگرام، تبدیل‌کردن پیام ویدئویی (ویدئومسیج) به متن است. از زمان آغاز به‌ کار سرویس اشتراکی تلگرام پریمیوم، تبدیل پیام صوتی (ویس‌مسیج) به متن فراهم شده بود.

تلگرام می‌گوید ۱۲ مجموعه‌ایموجی جدید به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. مجموعه‌ایموجی‌ها که حالتی مثل مجموعه‌استیکر دارند، در به‌روزرسانی قبلی اضافه شدند و استفاده از آن‌ها مشروط‌ به داشتن سرویس پریمیوم است؛ البته کاربران نسخه‌ی رایگان می‌توانند در بخش سیو مسیج از این ایموجی‌ها استفاده کنند. افزون‌براین‌، هنگام سوایپ روی پیام‌ها برای ریپلای‌کردن، انیمیشن جدیدی خواهید دید. تلگرام می‌گوید چهار ایموجی جدید را در به‌روزرسانی امروز به حالت تعاملی درآورده است.

تلگرام از به‌روزرسانی حالت تاریک در نسخه‌ی iOS خبر می‌دهد. به‌علاوه، کاربران نسخه‌ی اندروید در به‌روزرسانی جدید می‌توانند ابعاد تمامی متن‌های صفحه‌ی چت را بزرگ کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها