کد خبر: ۱۱۶۴۲
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ بتا که در اختیار برخی از کاربران قرار گرفته، اجازه می‌دهد گروه‌هایی بسازید که می‌توانند حداکثر یک هزارو ۲۴ عضو داشته باشند.
به گزارش جدید پرس:

گروه‌های واتس‌اپ مدام بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند. کاربران این پیام‌رسان تا مدت‌ها فقط می‌توانستند از ۲۵۶ نفر در گروه‌های خود میزبانی کنند. این ظرفیت چندی پیش به ۵۱۲ نفر رسید، اما به زودی قرار است دو برابر شود.

به گزارش وب‌سایت WABetaInfo، واتس‌اپ قابلیتی را برای کاربران نسخه بتا عرضه کرده که اجازه تشکیل گروه‌هایی با حداکثر ۱۰۲۴ عضو را می‌دهد. البته این بتا در اختیار همه افراد قرار نگرفته و فقط گروه محدودی به آن دسترسی پیدا کرده‌اند. اما بعضی‌ها همین حالا می‌توانند این گروه‌های بزرگ را بسازند و انتظار می‌رود که این قابلیت در نهایت در هر دو نسخه اندروید و iOS در اختیار کاربران قرار بگیرد.

اگر شما هم از نسخه بتای واتس‌اپ استفاده می‌کنید، می‌توانید یک گروه آزمایشی بسازید تا ببینید این ویژگی را در دسترس دارید یا خیر. این گروه‌های جدید تفاوتی با گروه‌های قبلی ندارند و امکانات متفاوتی را ارائه نمی‌کنند، بنابراین صرفا می‌توانید از افراد بیشتری در آن‌ها میزبانی کنید.

 

واتس‌اپ به رقابت با تلگرام ادامه می‌دهد

حضور بالغ بر هزار نفر در یک گروه واتس‌اپی شاید ایده چندان جذابی به نظر نرسد، به ویژه با توجه به این که سقف تعداد کاربران گروه‌ها همین چند وقت پیش از 256 به 512 نفر افزایش یافت. اما تلگرام به عنوان رقیب این پیام‌رسان، در حال حاضر می‌تواند از حداکثر 200 هزار نفر در گروه‌های خود میزبانی کند.

میزبانی از چنین شمار بالایی از افراد در گروه‌ها بیشتر به کار شرکت‌ها و رسانه‌ها می‌آید. این قابلیت اجازه می‌دهد برای گروه بزرگی از افراد پیام بفرستید و لزوما اجازه ارسال پیام به آن‌ها را ندهید. WABetaInfo همچنین می‌گوید که واتس‌اپ در حال کار روی ابزارهای بیشتری مثل سیستم تایید درخواست عضویت دستی برای مدیریت این گروه‌های بزرگ‌تر است.

 

حالا اگر می‌خواهید چنین گروه‌های بزرگی بسازید، به برنامه بتای واتس‌اپ بپیوندید و جدیدترین به‌روزرسانی این پیام‌رسان را نصب کنید. اگر خوش‌شانس باشید شاید شما هم به این قابلیت دسترسی پیدا کنید.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها