کد خبر: ۱۶۷۴۶
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
اداره کل هواشناسی استان تهران با توجه به تناوب فعالیت سامانه‌های بارشی در استان، تا روز دوشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) آسمان را نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد، بارش برف و باران گاهی رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات مه و بارش برف گاهی کولاک برف و در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی کرد.
به گزارش جدید پرس:

با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی، با توجه به تناوب فعالیت سامانه‌های بارشی در استان تا روز دوشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) آسمان نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد، بارش برف و باران گاهی رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات مه و بارش برف گاهی کولاک برف و در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

عمده بارش‌ها در سطح استان برای امروز و روز یکشنبه (۲۳ بهمن‌ماه) است و در بخش‌های شمالی به ویژه ارتفاعات استان طی روزهای جمعه و شنبه نیز بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

با توجه به گذر سامانه بارشی از استان طی روزهای یادشده وزش باد به ویژه در نواحی غربی و نیمه جنوبی گاهی وزش موقتی باد شدید همچنین برای امروز کاهش دما و ماندگاری آن تا روز شنبه همراه با یخبندان شبانه و از روز شنبه افزایش نسبی دما به ویژه دمای شبانه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش آسمان تهران فردا (۲۱ بهمن‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی ۳ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتی‌گراد و در روز شنبه (۲۲ بهمن‌ماه) قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد به تدریج افزایش ابر اواخر وقت بارش پراکنده برف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران ایستگاه فیروزکوه آلودگی- امین آباد با کمینه دمای منفی ۱۲ درجه سانتی گراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

پیش‌بینی وضعیت هوای تهران تا روز دوشنبه

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها