کد خبر: ۱۶۶۹۹
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
شرکت مشاوره و مدیریت سرمایه گذاری Goehring & Rozencwajg انتظار دارد طلا در سال جاری به بالاترین حد خود برسد.
به گزارش جدید پرس:

یکی از مدیران این شرکت گفت: «"از دیدن قیمت ۳۰۰۰ دلار در سال جاری تعجب نمی کنم." زمان آن فرا رسیده است که مردم بخواهند نسبت به طلا خوش بین باشند.»

طلا در سال جاری به سمت «بالاترین رکوردها» می رود

لی گورینگ، شریک مدیریت شرکت سرمایه گذاری Goehring & Rozencwajg، هفته گذشته در مصاحبه ای با کیتکو نیوز چشم انداز خود را برای طلا به اشتراک گذاشت. گورینگ دارای ۳۲ سال تجربه سرمایه گذاری در زمینه سرمایه گذاری در منابع طبیعی است. او به طور مشترک صندوق منابع Goehring & Rozencwajg را مدیریت می کند.

او با اشاره به اینکه طلا در اوت ۲۰۲۰ و بار دیگر در مارس سال گذشته به ۲۰۵۰ دلار رسید، گفت: «طلا امسال به بالاترین حد خود خواهد رسید.

مدیر اجرایی به این خبرگزاری گفت:« امسال ما از بالاترین سطح تاریخ عبور خواهیم کرد.»

او معتقد است که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد و حتی ممکن است شروع به کاهش آن کند. او هشدار داد: «سپس ما با مشکل تورم بزرگ دیگری مواجه خواهیم شد... این دهه تورم است.»

پس از یک سری افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره، فدرال رزرو هفته گذشته نرخ پایه خود را ۲۵ واحد افزایش داد.

گورینگ انتظار دارد سرمایه گذاران به محض اینکه متوجه شوند تورم به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو نمی رسد، به طلا روی بیاورند.

او توضیح داد: «در حال حاضر، وقتی تورم افزایش می‌یابد، فدرال رزرو نرخ‌ها را افزایش می‌دهد و مردم طلا می‌فروشند.»

اما فدرال رزرو نرخ‌ها را افزایش نمی‌دهد یا عقب نمی‌ماند، و تورم به یک مشکل واقعی تبدیل می‌شود.

مدیر سرمایه گذاری وضعیت کنونی را به آنچه در دهه ۱۹۷۰ اتفاق افتاد تشبیه کرد. او توضیح داد: «بعد از اینکه فدرال رزرو شروع به افزایش شدید نرخ ها از سال ۱۹۷۳ کرد، قیمت طلا تا ۴۵ درصد رشد کرد.

ین مدیر اجرایی با اشاره به اینکه بازار متوجه خواهد شد که افزایش نرخ های فدرال رزرو در حال پایان است و تورم کنترل نشده‌است، گفت: در دهه ۱۹۷۰، زمانی که مردم می دیدند که تورم هنوز یک مشکل بزرگ است، آن زمان بود که قیمت طلا شروع به دیوانه شدن کرد.

گورینگ در حالی که اعتراف کرد که نمی‌داند «طلا چقدر می‌تواند بالا برود»، اظهار داشت: از دیدن قیمت ۳۰۰۰ دلار در سال جاری تعجب نمی کنم.

قیمت نقدی طلا در زمان نگارش این مقاله ۱۸۶۹ دلار در هر اونس بود و معاملات آتی طلا در ۱۸۸۲ دلار معامله شد. گورینگ تنها نیست که انتظار دارد طلا امسال به بالاترین حد خود برسد. گرت سولووی، استراتژیست بازار معتقد است که طلا بهترین عملکرد را در سال ۲۰۲۳ خواهد داشت. رابرت کیوساکی، نویسنده پدر پولدار، پدر فقیر، در ژانویه گفت که طلا امسال می تواند به ۳۸۰۰ دلار برسد. در همین حال، هری دنت پیش بینی کرده است که طلا در ۱۸ ماه آینده ممکن است به محدوده ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار سقوط کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها