کد خبر: ۱۶۵۷۷
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
بزرگ‌ترین کمپانی حمل و نقل دنیا برای بررسی و نظارت بر موجودی در انبارهای خود و همچنین مرتب کردن این موجودی‌ها از پهپادهای خودکار استفاده می‌کند.
به گزارش جدید پرس:

 «مرسک»، کمپانی بزرگ کشتیرانی، حمل و نقل زمینی و لجستیک دانمارکی، در تلاش برای مقابله با مشکل حفظ داده‌های دقیق و دائما به روز شده از انبارهای خود، با تعویض یکی از حلقه‌های فرایند انبارداری  به راه حل جدیدی دست پیدا کرده است. مرسک در واقع بخشی از نیروی انسانی خود را با پهپادهای خودکار جایگزین می‌کند تا از چشمان غیرخطاپذیر آن‌ها به جای توجه خطاپذیر انسانی استفاده کند.
 

پهپادها در انبار | در یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا، حواس‌شان پرت نمی‌شود

«مرسک» پهپادهای خودکار را برای بررسی موجودی در چهار انبار از صدها انباری که توسط کشتی‌ها و کامیون‌هایش  کالاها رادر آن‌ها ذخیره می‌کند، استفاده می‌کند. با این حال، این تعداد انبارهایی که از پهپادهای خودکار استفاده می‌کنند در آمریکا واقع هستند. این تنها آغاز راه به‌کارگیری گسترده‌تر پهپادها از سوی «مرسک» در انبارهای خود است که برای سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده، زیرا این شرکت به دنبال بهبود روند ثابت حسابداری برای کالاهایی است که هر روز حمل می کند.

اگرچه «مرسک» به صورت دیپلماتیک از بیان جزئیات درباره استفاده از پهبادهای خودکار در انبارهای خود خودداری کرده است، اما دلیل بزرگی برای رویکرد جدید مرسک در روی آوردن به پهپادها و حسگرهای داخلی برای حفظت از موجودی‌های خود وجود دارد، زیرا فناوری بهتر از ممیزان انسانی کار تکراری و زدن برچسب‌های بی‌شمار روی پالت‌های تا سقف انبار چیده شده‌ را  انجام می‌دهد.

پهپادها برای اسکن بارکدها از روی هر بسته ذخیره شده در انبارهای مرسک به نردبان یا داربست نیازی ندارند واقعیتی که با از بین بردن خطر سقوط انسانی، فرآیند کار را ایمن‌تر می‌کند. در همین حال، پهپادهای خودکار تمایلی به بی‌حوصلگی ندارند، حواس‌شان پرت نمی‌شود یا چک کردن مداوم گوشی‌های هوشمند خود برای دیدن اینکه آیا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال آن‌ها همچنان در حال افزایش است یا خیر، نیستند.
 

پهپادها در انبار | در یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا، حواس‌شان پرت نمی‌شود


به رغم اینکه «مرسک» درباره استفاده از پهپادهای خوددکار به طور مشخص بیانیه‌ای صادر نکرده، با این حال، این شرکت در بیانیه‌ای به این مساله اشاره دارد که مدیریت موجودی با استفاده از نوآوری‌های هوایی یکی از مهم‌ترین ابزارها برای مدیریت جریان تامین کالا، قرار گرفتن در معرض هزینه‌های مالی و تصمیم گیری تجاری است، اما همچنان فعالیت مداوم و  تکراری نظارت انسانی بر انبارها از خسته کننده ترین کارها محسوب می‌شود. عملکرد انسانی در انبارها همچنین کیفیت داده‌ها رازیر سوال برده است.
بنابراین، «مرسک» برای اینکه انبار موجودی خود را مرتب نگه دارد، متخصص پهپادهای انبار را از شرکت «وریتی» فراخواند تا پهپادهای خودکار خود را برای نظارت بر جریان ورودی و خروجی کالاها از انبارهای شرکت مرسک به کار گیرد. انتظار می‌رود استفاده «مرسک» از این پهپادها در آینده سبب توسعه استفاده از پهپادهای خودکار در شبکه جهانی خواهد شد. «مرسک» تقریبا شش ماه پیش از فاش کردن خبر استفاده از پهپادهای خودکار در انبارهای خود، از این سیستم استفاده و آن رامورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار داده بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها