کد خبر: ۱۶۲۷۹
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
یک خبرگزاری غربی در گزارشی به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران در حال غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در فردو است.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، خبرگزاری رویترز در گزارشی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد: ایران در حال غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در تاسیسات فردو است که با آنچه تهران به آژانس اعلام کرده بود در تناقض است.

در ادامه گزارش رویترز در این خصوص آمده است: «رافائل گروسی» (مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی) گفته است که ایران تولید اورانیوم با غنای تا ۶۰ درصد در تاسیسات اتمی فردو را آغاز کرده است.

رویترز مدعی است در گزارش محرمانه آژانس که امروز چهارشنبه توسط این خبرگزاری مشاهده شده، این نهاد سازمان ملل ایران را به بهانه ایجاد یک تغییر اعلام نشده در اتصال بین ۲ آبشار سانتریفیوژهای IR-۶ با غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد در نیروگاه فردو مورد انتقاد قرار داده است.

این خبرگزاری افزود: مدیرکل (رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی) در گزارشی به اعضای این نهاد گفته است که نگران است ایران بدون اطلاع قبلی آژانس، تغییری اساسی در اطلاعات طراحی FFEP (نیروگاه غنی‌ سازی سوخت فردو) پیرامون تولید اورانیوم با غنای بالا اعمال کرده باشد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها