کد خبر: ۱۶۲۴۰
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مجید جلالی می‌گوید تیم‌های ایرانی باور کرده‌اند بدون شلوغ‌کاری در کنار زمین به موفقیت نمی‌رسند.
به گزارش جدید پرس:

بازی فولاد خوزستان و پرسپولیس یکی از پرحاشیه‌ترین بازی‌های لیگ ایران در چند سال اخیر بود؛ مسابقه‌ای که با درگیری بازیکنان و کادر فنی ۲تیم همراه بود و آنها حتی بعد از بازی هم در صفحات مجازی این جنگ و دعوا را ادامه دادند. مجید جلالی، مربی باسابقه فوتبال ایران معتقد است فوتبال ایران با به‌وجود آمدن چنین فضایی نمی‌تواند امیدوار به پیشرفت باشد. این در حالی است که جلالی تأکید می‌کند لیگ برتر از لحاظ فنی در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد. این چند نکته گزیده‌ای از صحبت‌های او در گفت‌وگو با همشهری است.

۱۰سال پیش هشدار داده بودم

اتفاقاتی را که در بازی فولاد و پرسپولیس رخ داد، باید به شکل خیلی عمیق بررسی کرد. ما نمی‌توانیم روی یک رفتار یا یک برخورد خیلی زود قضاوت و نتیجه‌گیری کنیم. اتفاقاتی که در این بازی رخ داد، نتیجه یک باور و یک رفتار است که به اینجا رسیده است. من ۱۰سال پیش در مصاحبه‌ای هشدار داده بودم که فوتبال ایران به سمتی می‌رود که اگر شلوغ نکنی، سرت کلاه می‌رود. حالا باور شلوغ‌کاری، یک خطر بزرگ برای فوتبال ایران است که می‌تواند جلوی پیشرفت این فوتبال را بگیرد.

باشگاه‌ها مدام بیانیه می‌دهند

چند سال پیش که مربی بودم، تیم من در یک بازی تا دقیقه۹۰، ۲ بر یک از حریف جلو بود که داور ۷دقیقه وقت اضافه گرفت و آن را تبدیل به ۱۰دقیقه کرد. در نهایت نتیجه را ۲-۳ واگذار کردیم و بعد از باخت به ما گفتند که شما نمی‌توانی از حق تیمت دفاع کنی و شلوغ‌کردن را بلد نیستی. نه‌تنها برای مربیان و بازیکنان، بلکه برای باشگاه‌ها هم این تبدیل به باور شده که باید از این روش استفاده کنند و می‌بینید که اکثر باشگاه‌ها مدام بیانیه می‌دهند چون می‌دانند که با تحت‌تأثیر قراردادن داور و ایجاد چنین فضاهایی می‌توانند نتیجه بگیرند. این برای فوتبال ما خطرناک است و مربیان، بازیکنان، مدیران و باشگاه‌ها باید از این رفتارها و باورها فاصله بگیرند.

جریمه چه فایده‌ای دارد؟

سال‌های اخیر فدراسیون در تقابل با این اتفاقات سیاست جریمه را در پیش گرفته ولی این کار چه فایده‌ای دارد؟ آیا چیزی را تغییر داده است؟ هر روز این مسائل به شکل بدتری تکرار می‌شود ولی اینجا آدم‌ها هستند که باید خودشان را عوض کنند. خیلی از تیم‌ها افراد شلوغ‌کن را روی نیمکت می‌آوردند و جالب است که می‌گویند باید نتیجه بگیریم و چاره‌ای هم نداریم. این اصلا برای فوتبال ما خوب نیست.

کیفیت لیگ پایین است

در چند سال اخیر هیچ وقت کیفیت فنی بازی‌های لیگ برتر اینقدر پایین نبوده و این موضوع نگران‌کننده است. افت فنی لیگ دلایل مختلفی دارد که باید در یک بحث طولانی به آن پرداخته شود ولی این روند نگران‌کننده، یک تهدید بزرگ برای پیشرفت فوتبال ایران است. هم‌اکنون شاید فقط ۴تیم باشند که عملکرد آنها را کمی بهتر از تیم‌های دیگر دیده‌ام که می‌توان از پرسپولیس، نساجی، مس رفسنجان و پیکان اسم برد ولی نمی‌توان گفت این ۴تیم خیلی خوب هستند. در لیگ امسال پرسپولیس و سپاهان را شانس‌های اصلی قهرمانی می‌دانم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها