کد خبر: ۱۶۱۸۸
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
دستگاه‌های قدیمی اپل شما می توانند هزاران دلار برای شما درآمد داشته باشند. در شرکت تجاری الکترونیک «ای بی» (eBay) محصولات قدیمی ارزشمند این کمپانی از جمله یک مدل آیفون اولیه به قیمت‌های اعجاب انگیز برای فروش گذاشته شده است.
به گزارش جدید پرس:

هر فردی که محصولات اصلی اپل را از گذشته نگهداری کرده باشد می‌تواند به فروش با قیمت بالای این محصولات در شرکت تجارت الکترونیک «ای بی» امیدوار باشد. در حالی که مصرف کننده معمولی امروزی اغلب عجله دارد تا آخرین محصولات کمپانی اپل را به دست آورد، کالاهای قدیمی این کمپانی همچنان ارزش خود را حفظ کرده‌اند. در اینجا به تعدادی از نمادین‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین لوازم الکترونیکی شرکت اپل اشاره می‌کنیم. شما می‌توانید با فروش گوشی‌ها و سایر گجت‌های قدیمی اپل خود، از طریق «ای بی» به پول خوبی دست پیدا کنید.

آی پاد اصلی

هنگامی که آی پاد برای اولین بار عرضه شد، به یک موفقیت فوری تجاری دست یافت، این دستگاه جدید صوتی به پنجره‌ای برای شخصیت دارندگان آن تبدیل شد. در کتابی که والتر ایزاکسون از زندگی استیو جابز نوشته، از قول جابز نوشته است: انتشار این دستگاه باعث شد همه در از یکدیگر بپرسند آی پاد شما چیست؟ روزنامه‌نگاران در آن زمان حتی از جورج بوش در مورد آهنگ‌هایی که او در آی پاد خود ذخیره کرده بود، پرسیدند.

یک آی پاد نسل اول مهر و موم شده کارخانه‌ای با قیمت خیره کننده ۲۳ هزار دلار در «ای بی» قیمت گذاری شده است. در حالی که یک آی پاد نسل اول دست نخورده ممکن است واقعاً یک یافته نادر باشد، یک آی پاد کار کرده می‌تواند در سایت کالاهای تجاری «ایتسی» (Etsy) ۱۵۰۰ دلار شما به ارمغان بیاورد.

آی بوک تاشو

آی بوک با توجه به استانداردهای امروزی امکان دارد کالایی ابتدایی به نظر برسد، اما طراحی صدفی، زخامت، تاشو بودن و گزینه‌های رنگی آی بوک در آن زمان بسیار پیشرفته به نظر می‌رسیدند، صحنه نمایش «آی بوک» در فیلم «قانونا بلوند»(Legally Blonde) در سال ۲۰۰۱ همچنان در خاطرها مانده است. این اولین لپ‌تاپی بود که واقعا از قابلیت اتصال بی سیم «وای فای» و محاسبات تلفن همراه استفاده کرد و حضور لپ تاپ در سرکار، مدرسه و زمان بازی را تبدیل به اتفاقی عادی کرد.

در «ای بی» برای «آی بوک طیف وسیعی از رنگ‌ها در نظر گرفته شده است. عمده آی بوک‌های عرضه شده در «ای بی» حدود ۲۰۰ دلار قیمت دارند. اما یکی از فروشندگان دارنده مجموعه‌ای از آی بوک‌ها برای یکی از واحدهای آی بوک خود ۲۴۹۹ دلار درخواست کرده است.

آیفون اولیه

تنها ۷۴ روز پس از عرضه اولین سری گوشی‌های آیفون، اپل در اعلامیه‌ای به مناسبت فروش یک میلیون گوشی آیفون فروخته شده، اعلام کرد که تغییراتی را در سری اولیه گوشی‌ها اعمال کرده است. در همین بیانیه، این شرکت تصمیم خود را در کنار گذاشتن تولید نسخه چهار گیگابایتی و آغاز تولید نسخه هشت گیگابایتی اعلام کرد. در نتیجه، امروزه نسخه چهار گیگابایتی در مقایسه با نسخه های اصلی کمیاب تر و با ارزش تر است، حتی اگر قدرت ذخیره سازی کمتری داشته باشد.

تعداد محدودی از آیفون‌های چهار گیگابایتی نسل اول که هرگز فعال نشده‌اند در لیست فروش «ای بی» وجود دارد که قیمت آن‌ها از حدود ۵ هزار دلار شروع می‌شود و تا ۱۰ هزار دلار می‌رسد. اما آیفون‌های چهار گیگابایتی کارکرده به عنوان یک گجت بازنشسته در کشوی میز تحریر، هنوز یک دستگاه ارزشمند محسوب می‌شوند. نسخه‌های اصلی چهار گیگابایتی که همچنان از آن‌ها استفاده می‌شود، عمدتاً بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ دلار به فروش می‌رسند، اما یک فروشنده برای آیفون چهار گیگابایتی خود ۱۲۰۰ دلار درخواست کرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها