کد خبر: ۱۶۰۶۵
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
فصل نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر با چند انتقال جالب به پایان رسید.
به گزارش جدید پرس:

فصل نقل و انتقالات زمستانی پنجشنبه شب به پایان رسید و تیم‌های لیگ برتری حالا فقط حق جذب بازیکنان آزاد را دارند. نقل و انتقالات نیم فصل لیگ بیست و دوم برخلاف سال‌های گذشته با هیاهوی کمتری دنبال شد و بازیکنانی زیادی جابجا نشدند. یکی از دلایل این اتفاق بسته بودن پنجره نقل و انتقالات چند تیم بود که تا روزهای پایانی اجازه فعالیت را از آن‌ها گرفت. استقلال یکی از تیم‌هایی بود که چند روز آخر مجوز جذب بازیکن را به دست آورد و در نهایت هم موفق به خرید نشد. از طرفی اکثر تیم‌ها در نیم فصل به بازیکنان اصلی خود اجازه جدایی نمی‌دهند و ترجیح‌شان این است که بازیکنان تاثیرگذار خود را حفظ کنند. به همین خاطر اغلب بازیکنانی در نیم فصل تیم‌های خود را تغییر می‌دهند که جایی تفکرات مربیان خود نداشته باشند.

فولاد، تنها نماینده ایران در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا یکی از تیم‌های فعال نقل و انتقالات بود که بازیکنان زیادی را به ترکیب خود اضافه کرد. جواد نکونام که در نیم فصل اول با تیمش نتایج خوبی کسب نکرد با جذب چند بازیکن جدید تلاش کرده نقاط ضعف فولاد را برطرف کند. روبرتو تورس، سعید واسعی، سینا مریدی، محمد نژادمهدی و یوکیا سوگیتا خریدهای زمستانی فولاد بودند که در بین آن‌ها تورس با سابقه حضور در اوساسونا جذاب‌ترین انتقال نیم فصل محسوب می‌شود. او با گلزنی مقابل پرسپولیس در همین ابتدای کار توانایی‌های خود را ثابت کرد. نکونام آیاندا پاتوسی، وریا غفوری و احمد عبدالله‌زاده را هم در لیست مازاد قرار داد و زمستان شلوغی را تجربه کرد. جدایی وریا غفوری با توجه به اینکه گفته می‌شد در لیست مازاد فولاد قرار ندارد یکی از اتفاقات عجیب نقل و انتقالات بود.

5800094

با این حال فعالیت فولاد در نقل و انتقالات هنوز به پایان نرسیده و آن‌ها قصد دارند یک مهاجم خارجی هم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به خدمت بگیرند.

برخلاف فولاد دو تیم استقلال و سپاهان در نقل و انتقالات زمستانی موفق ظاهر نشدند. استقلالی‌ها که به دنبال جذب چند بازیکن جدید بودند به دلیل بسته بودن پنجره و پر بودن لیست هنوز بازیکن جدیدی به خدمت نگرفته‌اند. آن‌ها در روز آخر قرارداد سیاوش یزدانی را فسخ کردند که ممکن برایشان دردسرساز شود. در حال حاضر گفته می‌شود فتح‌الله‌زاده به دنبال جذب یک بازیکن خارجی است. او به دلیل ناکامی در خرید ریکاردو الوز از تراکتور به شدت مورد انتقاد هواداران استقلال قرار دارد و مذاکراتش با چند لژیونر مانند علی کریمی هم به هیچ نتیجه‌ای نرسید. استقلال فصل گذشته با آوردن رافائل سیلوا و صالح حردانی در کنار عزیزبک آمانوف عملکرد بسیار خوبی در نقل و انتقالات زمستانی داشت ولی امسال موفق نبود.

سپاهان هم در نیم فصل بازیکنی جذب نکرد و برخلاف گذشته فعالیت زیادی نداشت. در حال حاضر گفته می‌شود سیاوش یزدانی با تیم اصفهانی قرارداد بسته و این تیم ورودی دیگری ندارد. زردپوشان سپاهان در این مدت با رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، محمدرضا مهدی‌زاده، محمدرضا حسینی و رناتو داسیلویرا قطع همکاری کردند.

سه تیم پرسپولیس، تراکتور و گل‌گهر را می‌توان در میان تیم‌هایی قرار داد که فعالیت مختصر و مفیدی در نقل و انتقالات داشتند. قرمزهای پایتخت پس از جدایی یورگن لوکادیا خلاء یک مهاجم گلزن را به شدت احساس می‌کردند و به همین منظور عیسی آل‌کثیر و لئاندرو پریرا را به ترکیب خود اضافه کردند. مهاجمانی که پرسپولیسی‌ها امیدوارند عملکردی متفاوت با خرید زمستانی فصل گذشته‌شان یعنی شروز تمیروف داشته باشند. سیامک نعمتی، وینگر مازاد قرمزها هم در نهایت بر سر جدایی به توافق نرسید و در پرسپولیس ماندگار شد.

گل‌گهر سیرجان هم محمدرضا حسینی را از سپاهان به خدمت گرفت تا امیر قلعه‌نویی بار دیگر بازیکن محبوب خود را در ترکیب تیمش ببیند.

در این بین بزرگ‌ترین برد تراکتوری‌ها در نقل و انتقالات زمستانی خرید بازیکن جدید نبود؛ آن‌ها موفق شدند ریکاردو آلوز را در ترکیب خود نگه دارند و با تمدید قرارداد او خیال هواداران تیم تبریزی فعلا راحت است. تراکتوری‌ها هم‌چنین حامد پاکدل را هم از پرسپولیس گرفتند. او در لیست مازاد قرمزها قرار داشت و برخلاف نعمتی موفق به جدایی از جمع شاگردان گل‌محمدی شد تا جانشین کاوه رضایی شود که شرایط مشخصی ندارد. احسان مرادیان، گلر سابق نفت آبادان هم در آخرین ساعات نقل و انتقالات راهی تبریز شد تا ذخیره محمدرضا اخباری باشد.

5800397 (1)

در میان تیم‌های میانه جدولی آلومینیوم اراک و هوادار با جذب چند بازیکن مانند محمدرضا خلعتبری، مسعود شجاعی و مرتضی منصوری تلاش کردند نقاط ضعف خود را پوشش دهند.

دو تیم انتهای جدولی نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان هم با تغییرات فراوان تلاش کردند تیمی بسازند که در لیگ ماندگار شود. در این بین آبادانی‌ها با آوردن دو بازیکن خارجی یعنی محمدرضا جلیل مزهز و سباستین گرادو در کنار علی فریدون که مهاجم دورگه ایرانی – کویتی است خریدهای قابل توجهی داشته. پیکان هم با جذب رشید مظاهری خیال خود را درون دروازه راحت کرده و امیدوار است در ادامه نتایج بهتری کسب کند.

حال باید دید در نیم فصل دوم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و این نفرات چه عملکردی در تیم‌های خود خواهند داشت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها