کد خبر: ۱۵۹۱۲
۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
برخی رسانه‌های عرب زبان از نزدیک شدن هکتور کوپر به نیمکت تیم ملی ایران خبر دادند. مردی که دو دهه پیش در سطح یک فوتبال اروپا مربیگری می‌کرد و حالا چند سالی است در آفریقا و آسیای میانه مشغول به کار است.
به گزارش جدید پرس:

بعد از پایان غم‌انگیز جام جهانی بزرگترین سوال فوتبالی در ایران این است که چه کسی قرار است روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند. این سوال از آن جهت اهمیت دارد که کمتر از یک سال ایران باید در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حاضر شود. رقابت‌هایی که نزدیک به ۵ دهه است آن را نبرده و جای خالی یک جام آسیایی بعد از انقلاب در ویترین افتخارات ایران به شدت احساس می‌شوند.

حالا و در میان شایعاتی که از دور و نزدیک شدن گزینه‌ها به نیمکت تیم ملی به گوش می‌رسد برخی رسانه‌ها می‌گویند که هکتور کوپر آرژانتینی قرار است مربی بعدی تیم ملی ایران باشد. حضور کوپر در فوتبال ایران هم امیدوار کننده است و هم کمی نگران کننده. امیدوارکننده از این جهت که اگرچه او مربی پا به سن گذاشته‌ای است که در اواخر دوران حرفه‌ای‌اش به سر می‌برد، اما همچنان یک نام بزرگ و قابل اعتنا در فوتبال جهان است و کارنامه فنی قابل دفاعی دارد.

اما این انتخاب از این جهت ناامیدکننده است که شاید باید با حضورش روی نیمکت تیم ملی قید قهرمانی در آسیا را بزنیم. چون کوپر بدشانس‌ترین مربی جهان است! اولین بار وقتی کوپر شهرتی جهانی پیدا کرد که حوالی سال ۲۰۰۰ والنسیای گمنان را به قدرتی اروپایی تبدیل کرد. آن هم درست وقتی رئال لقب کهکشانی را یدک می‌کشید. برای همین در دو سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ دو بار پیاپی با این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید. اما او هر دو فینال را باخت و نایب قهرمان شد.

همین موفقیت او را از والنسیا به نیمکت اینترمیلان رساند. او و اینترمیلان فصلی رویایی را در ایتالیا سپری کردند و هفته‌ها صدرنشین و نزدیک به قهرمانی لیگ بودند که ناگهان در هفته پایانی همه چیز دود شد و به هوا رفت و اینتر هم با کوپر نایب قهرمان شد.

این‌ها تنها نایب قهرمانی‌های کوپر نیستند. او پیش از والنسیا با رئال مایورکا هم نایب قهرمانی جام برندگان جام اروپا و کوپا دل ری را تجربه کرده بود. سال‌ها بعد او با آریس سالونیک یونان هم نایب قهرمان جام حذفی این کشور شد و بعد با مصر نایب قهرمان جام ملت‌های آفریقا. پس از آن دیگر با ازبکستان و کنگو به فینالی نرسید که قهرمانی یا نایب قهرمانی در آن معنی داشته باشد.
کارنامه کوپر اگرچه چند قهرمانی هم دارد، اما با نایب قهرمانی‌های پر تعدادش شناخته می‌شود. با تیم‌های زیبا و پر هیجانی که همیشه در گام آخر پا پس می‌کشند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها