کد خبر: ۱۵۸۳۶
۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کمتر از دو ماه تا پایان سال ۱۴۰۱ باقی‌مانده و زمان زیادی برای رزرو تورهای خارجی جهت گذراندن نوروز در اروپا یا آسیا و حتی آفریقا ندارید. بیشتر افراد امسال دلایل قانع‌کننده‌ای برای سفر رفتن در تعطیلات نوروز دارند. ظاهرا برگزارکنندگان تورها روی همین موضوع حساب کرده‌اند و لیست پروپیمانی از کشورهای جذاب و دیدنی در سراسر جهان برایمان تدارک دیده‌اند. اما اگر همراه با ما این گزارش را مرور کنید و قیمت‌ها را ببینید متوجه می‌شوید ارزان‌ترین مقصد خارجی برای عید امسال استانبول و آنتالیا هستند که قیمت آنها برای پنج روز از ۱۷ میلیون تومان شروع می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

البته تورهای استاندارد در کمترین حالت از شما حدود ۲۵ میلیون تومان پول می‌گیرند. هزینه‌ها برای دوبی هم معمولا بین هشت تا ۱۰ میلیون تومان بیشتر از ترکیه است. اما اگر بخواهید کمی دورتر شوید، توری را که کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد پیدا نمی‌کنید. هزینه این تورها با دلار یا یورو محاسبه می‌شوند. طرفداران اروپا می‌توانند با حداقل ۱۳۱ میلیون تومان ۱۱ روز را در پاریس و رم بگذرانند. اگر شما اهل ماجراجویی باشید، می‌توانید آفریقای جنوبی را انتخاب کنید که قیمت تورهایش از ۱۳۵ میلیون تومان شروع می‌شود. یک گزینه دیگر جزیره موریس است که حداقل ۱۲۰ میلیون تومان هزینه سفر هر یک نفر به آن خواهد بود. هنوز فکر می‌کنید تعطیلات عید امسال به سفر خارجی نیاز دارید؟

‌تور فرانسه و ایتالیا؛ از ۱۳۱ میلیون
برای اینکه نوروز ۱۴۰۲ را در اروپا بگذرانید، می‌توانید یک تور ۱۱ روزه بگیرید که شما را ۲۹ اسفند سوار هواپیما می‌کند و ۹ فروردین به کشور برمی‌گرداند. با این تور مسافران چهار شب را در پاریس می‌مانند و سه شب دیگر را در رم اقامت خواهند داشت. برای این‌که بتوانید به این سفر بروید باید گذرنامه‌ای با حداقل هفت ماه اعتبار داشته باشید و گردش حساب شش ماهه خود به زبان انگلیسی را از بانک بگیرید تا تور بتواند برایتان ویزا بگیرد. داشتن نامه تمکن‌مالی به انگلیسی هم ضروری است.

این سفر با ایرلاین ترکیش انجام می‌شود و هتل چهار ستاره برای اقامت در نظر گرفته شده که صبحانه را هم تقبل می‌کند. از نظر هزینه، چنین سفری نیاز به پرداخت پول جداگانه برای پرواز دارد که حدودا ۲۷ میلیون تومان تمام می‌شود. اگر بخواهید در اتاق دبل اقامت داشته باشید باید دو هزار و ۱۹۰ یورو پول بدهید که کمی بیشتر از ۱۰۴ میلیون تومان است. با این حساب و کتاب‌ها می‌شود گفت در صورتی‌که بخواهید نوروز را در فرانسه و ایتالیا به‌سر ببرید، باید ۱۳۱ میلیون تومان پول کنار بگذارید.

اگر تنها سفر می‌کنید و از اتاق سینگل خوشتان می‌آید، چنین سفری برایتان ۱۶۰ میلیون تومان هزینه دارد. همچنین شما می‌توانید همین سفر را در ۱۷ روز بروید و حسابی رم و پاریس را زیر پا بگذارید. نرخ پرواز این تور، با ترکیش ۳۰ میلیون تومان می‌شود و سه هزار و ۵۹۰ یورو یا ۱۷۰ میلیون تومان هم دیگر هزینه‌ها‌ست. با این حساب هر نفر با ۲۰۰ میلیون تا ۲۳۰ میلیون تومان می‌تواند به مدت ۱۷ روز حسابی در مهم‌ترین شهرهای اروپایی کیف کند.

تور آفریقای جنوبی؛ از ۱۳۵ میلیون
یکی از مقاصد غیرمعمول اما جذاب برای تعطیلات نوروز، آفریقای جنوبی است. یکی از تورهای مشهور، مسافران را برای ۱۰ روز به این کشور می‌برد. در این سفر شما دو روز در ژوهانسبورگ و دو شب در سان‌سیتی خواهید ماند و پنج شب را هم در شهر کیپ‌تاون می‌گذرانید. هزینه پرواز رفت‌وبرگشت به این کشور با پرواز امارات ۳۴ میلیون تومان است. هتل‌هایی که برای اقامت مسافران این تور در نظر گرفته شده‌اند، پنج ستاره هستند.

از نظر مدارک کسی که بخواهد راهی آفریقای جنوبی شود، پاسپورتش باید حداقل هفت ماه اعتبار داشته باشد. داشتن گواهی کار یا اشتغال به تحصیل از یک طرف و نامه تمکن مالی و گردش حساب سه ماهه از طرف دیگر، مدارکی است که شما به آن نیاز خواهید داشت. هزینه این سفر دو هزار و ۵۹۰ دلار یا ۱۱۱ میلیون تومان برای کسانی است که در اتاقی با تخت دبل اقامت می‌کنند. کسی که تنها سفر کند و بخواهد در اتاق سینگل بماند؛ باید بیش از ۱۵۵ میلیون تومان پول بدهد. فراموش نکنید که به هر کدام از این قیمت‌ها باید ۳۴ میلیون تومان هزینه پرواز رفت‌وبرگشت هم اضافه شود. هزینه ویزا هم با خود شما خواهد بود که البته از الان نمی‌شود برای آن رقمی را تعیین کرد.

جزیره موریس؛ از ۱۲۰ میلیون
جزیره موریس در سال ۱۳۲۰، تبعیدگاه دورافتاده‌ای بود که رضاخان را به آن فرستادند. اما حالا آن جزیره برای خودش تبدیل به یک مقصد توریستی خوش آب‌‌‌‌وهوا در قاره آفریقا شده است که معماری آن طرفداران زیادی دارد. اگر قصد داشته باشید که به این جزیره کمتر شناخته شده سفر کنید، یک تور هشت روزه شما را به آنجا خواهد برد. این تور مسافران را در هتل پنج ستاره هریتاج مستقر می‌کند.

هزینه پرواز رفت و برگشت به این جزیره نزدیک به ۵۱ میلیون تومان است که با ترکیش ایرلاین انجام می‌شود. هزینه این سفر برای اقامت در اتاق‌ها دو تخته نزدیک به ۱۱۹ میلیون تومان بوده و اگر شما بخواهید در اتاق سینگل اقامت داشته باشید، باید سه هزار و ۸۹۰ دلار، برابر با ۱۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه کنید. البته این تور گزینه هتل چهار ستاره را هم در نظر گرفته است.

اگر بخواهید به هتل پیروژ استور بروید، می‌توانید با ۶۸ میلیون تومان هزینه‌های سفر را تامین کنید. البته این در شرایطی است که بخواهید در اتاق دبل بمانید. هزینه اقامت در اتاق سینگل، ۱۰۲ میلیون تومان است. فراموش نکنید که به همه این عددها باید ۵۱ میلیون تومان هزینه پرواز را هم اضافه کنید. از نظر مدارک برای سفر به موریس، نیازی به پاسپورتی با شش یا هفت ماه اعتبار ندارید.

ویزا هم در فرودگاه صادر می‌شود. نکته‌ای که باید به آن در هنگام سفر به جزیره موریس فکر کنید، این است که آنها از شما انتظار دارند که برای هر روز اقامت خود ۱۰۰ دلار همراه خود داشته باشید. با این حساب شما باید با قیمت دلار روز چهارشنبه حدود چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان برای هر روز همراه ببرید. این مبلغ برای هشت روز برابر با ۳۴ میلیون تومان است.

تور سوئیس؛ از ۱۲۰ میلیون
سوئیس یکی از زیباترین مقاصد در اروپاست که البته از سوی ایرانی‌ها به‌خاطر هزینه‌های بالا چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. اما به‌هر‌حال اوضاع و احوال نشان می‌دهد که امسال برگزارکنندگان تور امید دارند که مسافران سوئیس زیاد باشند. توری که ما به آن برخورد کردیم، هفت روزه است. این تور طوری برنامه‌ریزی شده که مسافران سه روز در زوریخ می‌مانند و بعد برای دو روز می‌توانند از لوزان دیدن کنند.

مقصد بعدی ژنو است که این تور یک روز را هم به این شهر اختصاص داده. هزینه رفت‌وبرگشت هوایی به سوئیس نزدیک به ۳۰ میلیون تومان است که باید آن را جداگانه پرداخت کنید. این تور شما را در هتل‌های چهار ستاره اقامت می‌دهد. برای اقامت در اتاق دبل باید دو هزار و ۱۰۰ دلار، یعنی ۹۰ میلیون پول بدهید.

برای اتاق سینگل باید حدود ۱۳۰ میلیون تومان هزینه کنید. از نظر مدارک این تور از شما پاسپورت با هفت ماه اعتبار می‌خواهد. باید اصل شناسنامه و گردش حساب شش ماه خود که به انگلیسی ترجمه شده را هم تحویل بدهید. یادتان نرود که نامه تمکن مالی به انگلیسی بسیار ضروری است و در کنار آن باید گواهی تحصیل یا کار داشته باشید و ضمانت بدهید که حتما به کشور برمی‌گردید. این تور شام و ناهار را شامل نمی‌شود و شما باید هزینه ورودی‌ها را در کشور مقصد خودتان بپردازید.

تور هلند و آلمان؛‌ از ۱۴۶ میلیون
اگر به سرزمین‌های آلمانی و فرانسوی‌زبان علاقه دارید و می‌خواهید از عروس شهرهای جهان پاریس و شهر دوچرخه‌ها، آمستردام دیدن کنید و در کلن تاریخی و هیجان‌انگیز وقت بگذرانید، یک تور ۱۰‌روزه برای شما برنامه‌ریزی شده است. با این تور مسافران، چهار روز را در پاریس می‌گذرانند، سه روز از آمستردام دیدن می‌کنند و دو روز هم در کلن خواهند گشت.

نرخ پرواز با ترکیش ایرلاین برای این سفر حدودا ۳۰ میلیون تومان است که جداگانه با مسافران حساب خواهد شد. برای اینکه بتوانید راهی سه کشور محبوب اروپا شوید، پاسپورت با اعتبار هفت ماهه می‌خواهید و باید علاوه بر اصل شناسنامه، گردش مالی شش ماهه به زبان انگلیسی و نامه تمکن مالی را هم تحویل دهید. از دیگر مدارک لازم برای چنین سفری ضمانت بازگشت است. هزینه ۱۲۰ یورو یا بهتر بگوییم پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی سفارت برعهده خودتان است و ناهار و شام را هم باید خودتان حساب کنید. هزینه اقامت در هتل‌های چهارستاره فرانسه، آلمان و هلند، در صورتی‌که به اتاق دبل راضی باشید، دو هزار و ۴۹۰ یورو، برابر با حدود ۱۱۶ میلیون تومان است. اگر نخواهید اتاقتان را در هتل با هیچکس دیگری شریک شوید، باید بیش از ۱۵۳ میلیون تومان پول بدهید. به این مبالغ هزینه بلیت هواپیما هم اضافه خواهد شد.

‌تور کشتی کروز از سنگاپور تا مالزی؛ از ۱۳۰ میلیون
یکی از تورهای لوکس برای دوستداران شرق آسیا، شما را با کشتی کروز از سنگاپور تا مالزی در مدت هفت روز می‌گرداند. با این تور شما سه شب در سنگاپور می‌مانید و بعد با اقامت در کروز کوالالامپور و جزایر مالزی را زیر پا می‌گذارید. هزینه پرواز از تهران به سمت سنگاپور، با ترکیش ایرلاین حدود ۴۰ میلیون تومان است. اگر بخواهید در اتاق دبل و کابین پنجره‌دار در کروز بمانید، باید دو هزار و ۹۰ دلار یا ۸۹ میلیون تومان پول بدهید.

اتاق دبل در هتل پنج ستاره و کابین بالکن‌دار کروز، دو هزار و ۱۹۰ دلار یا ۹۴ میلیون تومان نیاز دارید. اگر می‌خواهید در کابین پنجره‌دار و اتاق سینگل اقامت کنید، هزینه آن حدودا ۱۳۶ میلیون تومان می‌شود. مدارک لازم برای این سفر داشتن پاسپورت با هفت ماه اعتبار است و اصل شناسنامه و گردش حساب سه ماهه به زبان انگلیسی از دیگر موارد لازم و ضروری برای ویزا‌ست. همچنین باید نامه تمکن مالی ترجمه شده را هم به مسئولان تور تحویل بدهید. این تور هزینه گشت‌ها و ورودی‌ها را در سنگاپور پرداخت می‌کند و صبحانه و ناهار و شام را هم برعهده دارد.

تور استانبول؛ ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار
استانبول ارزان‌ترین مقصد خارجی است که برای نوروز ۱۴۰۲ می‌توانید به آن سفر کنید. در این سفر شما هم می‌توانید از وقت گذراندن در کنار دریا لذت ببرید، هم موزه‌ها و اماکن تاریخی را رصد کنید و هم غذاهای خوشمزه بخورید. یک تور پنج روزه که در نیمه اول نوروز برگزار می‌شود و شما را به هتل پنج ستاره الیت می‌برد، برای اتاق دوتخته ۲۴ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان پول می‌خواهد. این تور در صورتی‌که بخواهید اتاق یک تخته بگیرید، ۳۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. برای اینکه بتوانید با چنین توری سفر کنید، باید حداقل شش ماه از زمان اعتبار گذرنامه گذشته باشد.

این تور دیگر هزینه پرواز را جدا حساب نمی‌کند و بلیت رفت و برگشت آن مربوط به هواپیمایی ماهان است. گشتن در استانبول و ناهار را هم خود آنها برای شما تدارک می‌بینند. اگر دلتان تماشای شهر و تاریخ را نخواهد و از وقت گذراندن کنار دریا لذت می‌برید، می‌توانید آنتالیا را انتخاب کنید. یک تور هفت روزه با پرواز پگاسوس در نیمه اول فروردین، ۲۱ میلیون تومان قیمت دارد. مدارک مورد نیاز برای این تور فرق چندانی با قبلی ندارد. البته هتل چهار ستاره است و فقط صبحانه را تامین می‌کند. بنابراین باید به فکر هزینه‌های غذا خوردن در یک شهر ساحلی و نسبتا لوکس هم باشید.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها