کد خبر: ۱۵۴۹۰
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
دادستان عمومی و انقلاب کردکوی گفت: کیفرخواست پرونده «سها رضانژاد» دختر طبیعت‌گردی که خبر مفقودشدن و مرگ دلخراش او در ارتفاعات «جهان‌نمای» کردکوی در تیرماه ۱۳۹۹ بازتاب گسترده‌ای داشت در دادسرای این شهرستان صادر شد.
به گزارش جدید پرس:

بازپرس براساس نظریه کارشناسی در این پرونده پنج نفر از سرپرستان و اعضای گروه گردشگری را به علت بی‌احتیاطی و رعایت نکردن نظامات دولتی که منجر به مرگ خانم رضانژاد شد، مقصر شناخت.

 در کیفرخواست همچنین از دادگاه خواسته شده است به استناد تبصره ماده ۵۵۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ ما به التفاوت دیه نیز از صندوق تامین خسارت‌های بدنی پرداخت شود.

دادستان عمومی و انقلاب کردکوی افزود: انتظار برای مشخص شدن نتیجه آزمایش تشخیص هویت، طولانی شدن اعلام نظر کارشناسی و اعتراض چندباره طرفین به نظریه کارشناسی و ساکن نبودن طرفین پرونده در استان و صدور نیابت قضایی برای تحقیق از متهمان از علل زمان‌بَر شدن، صدور کیفرخواست بود.

سها رضانژاد که تیرماه ۱۳۹۹ همراه با یک گروه گردشگری در ارتفاعات «جهان‌نمای» کردکوی حضور داشت، مفقود و پیکر او پس از ۲۸ روز جستجو در منطقه «چِکِل‌سر» جنگل شموشک این شهرستان کشف شد.

مرگ خانم رضانژاد بازتاب گسترده‌ای در افکار عمومی و رسانه‌ها داشت.

شهرستان کردکوی در ۳۰ کیلومتری غرب گرگان واقع و ارتفاعات سردسیر جنگلی آن علاوه بر چشم‌اندازهای زیبا به دریای خزر هم مشرف است که برای گردشگران جذابیت بیشتری ایجاد می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها