کد خبر: ۱۱۵۵۱
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
نیلوفر فولادی زاده سال ۱۳۶۹ در تهران که با کشف حجاب در یکی از خیابان های انقلاب و اخیرا برهنه شدن در تجمعات اعتراضی به مرگ مهسا امینی نامش بر سر زبان ها افتاد.
به گزارش جدید پرس:

در ادامه معرفی و بیوگرافی نیلوفر فولادی و همسرش و خانواده اش از مدلینگ تا شعر و مهاجرت از ایران و زندگی در هلند و پیج اینستاگرام و زندگی شخصی او می پردازیم.

وی شاعر و مدل تبلیغاتی زیرزمینی پیش از فرار از ایران بود. او قبل از ورود به فعالیت های سیاسی و فمینستی، در زمینه شعر فعالیت داشت و اشعار او در برخی وبلاگ ها موجود است. وی دو سال پیش در یکی از خیابان های انقلاب حجاب از سر برداشت و کشف حجاب کرد و به دختران خیابان انقلاب معروف شد. حالا ۱۰ مهرماه ۱۴۰۱ در شهر آمستردام هلند در در یکی از تجمعلت اعتراضی به مرگ مهسا امینی با حالت برهنه در میان جمعیت حاضر در خیابان سخنرانی کرد. این حکرت وی با واکنش های زیادی همراه بوده است.

 

کاربران معتقد بودند فولادی با این حرکت خیلی زود انتهای سوء استفاده‌ها از مطالبات برخی معترضان را نشان داد و مشخص کرد سوء استفاده از شعار «زن، زندگی، آزادی» هدفی جز برهنگی کامل ندارد.

همچنین کاربران به عدم برهنگی کامل فولادی اشاره داشتند و آن را به دلیل وجود قوانین پوشش در هلند دانستند که در تناقض با خواسته امثال فولادی است.

احمد دستاران: میدونید چرا کامل لخت نشده؟ به‌خاطر قانون حجاب اجباری هلند. در هلند برهنگی کامل جرم است. پلیس هم با مجرم برخورد قانونی و در صورت مقاومت، برخورد خشن می‌کند.

سیدعلی موسوی: رفتار اپوزیسیون خارج‌نشین اثبات کرد «زن، زندگی، آزادی» صرفاً یک شعار پوچ و تو خالی است.

علیرضا شیرازی: این نیلوفر فولادی که در حرکت اعتراضی لخت شده فقط یک عکس در یک جای خلوت برای برداشتن روسری داره و به این خاطر هم نگرفتنش و هیچ وقت هم اسمش به عنوان دختران خیابان انقلاب مطرح نبوده. فعالیت سیاسی هم نداشته… کار مدلینگ زیر زمینی میکرده و زندان یا بازداشت طولانی هم نشده تا چند وقت پیش هم ترکیه بوده و میگفته ترکیه بهم پناهندگی نمیده، چون میگه برگه بیار! ولی الان همه چیز در ایران الکترونیکیه (حال آنکه حکم رو راحت میشه پرینت گرفت ولی حکم هم نداشته) خلاصه الان به لطف حمایت رادیو زمانه هلند است. (تنها رسانه‌ای که اسم او را برده و برایش اعتبار جعل میکنه)

مهدی محامدی: روسری بر سر چوب کرد، اما بازداشت نشد! تو زیرزمین مدلینگ شد، فایده نداشت! ترکیه رفت و هر چه گفت زندانی سیاسی بوده‌ام، مدرک نداشت! داشت از ترکیه دیپورت میشد که مهسا مرد! الان با لخت شدن پناهندگی هلند رو گرفت!

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها