کد خبر: ۲۵۹۹۵
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
انیمیشن «برادران سوپر ماریو» با رسیدن به رقم فروش ۱.۲۵۴ میلیارد دلار عنوان سومین انیمیشن پرفروش تاریخ را از آن خود کرد.
به گزارش جدید پرس:

در هفتمین آخر هفته اکران فیلم «برادران سوپر ماریو» از یونیورسال، این فیلم از فروش ۱.۲۴ میلیارد دلاری «شگفت‌انگیزان ۲» پیشی گرفت و به سومین انیمیشن بزرگ تمام دوران در باکس آفیس جهانی تبدیل شد. این انیمیشن تاکنون یک میلیارد و ۲۵۴ میلیون و ۷۰۴ دلار فروخته است.

در میان فیلم‌های انیمیشن، تنها «یخ‌زده ۲» با فروش ۱.۴۵ میلیارد دلار و «یخ زده» با فروش ۱.۲۸ میلیارد دلار فروش بیشتری داشته‌اند. البته در این ارقام تورم لحاظ نشده است.

با فروش ۶۷.۴ میلیون دلار تاکنون، مکزیک همچنان برترین منطقه بین‌المللی برای این فیلم انیمیشن است. در ژاپن که تنها چهار هفته از اکران این انیمیشن می‌گذرد فروش آن از بریتانیا / ایرلند با فروش ۶۴.۲ میلیون دلار پیشی گرفته و با فروش ۶۷.۴ میلیون دلار، دومین منطقه بزرگ فروش بین‌المللی آن شده است.

در این هفته فرانسه پس از ژاپن که فروش ۵.۳ میلیون دلاری را ثبت کرد، فروش ۱.۶ میلیون دلاری این انیمیشن دومین منطقه پرفروش بود و نشان داد «برادران سوپر ماریو» هنوز دارد به فروش خود ادامه می‌دهد. شروع تعطیلات در فرانسه در روزهای پنجشنبه و جمعه از عوامل اقبال زیاد از این فیلم بود. فرانسوی‌ها تاکنون ۵۶.۵ میلیون دلار برای تماشای این انیمیشن بلیت خریده‌اند.

فیلم انیمیشن «برادران سوپر ماریو» اکنون بیست و یکمین فیلم بزرگ تمام دوران در باکس آفیس جهانی است و به فیلم های «دیو و دلبر» که با فروش ۱.۲۷ میلیارد دلار در رتبه بیستم جای دارد و «یخ زده» که با فروش ۱.۲۸ میلیارد دلار رتبه نوزدهم را دارد، نزدیک شده است.

دیگر انیمیشن‌های پرفروش تاریخ «مینیون‌ها» در سال ۲۰۱۵ با فروش ۱.۱۶ میلیارد دلار، «داستان اسباب بازی ۴» سال ۲۰۱۹ با فروش ۱.۰۷۳ و «داستان اسباب بازی ۳» سال ۲۰۱۰ با فروش ۱.۰۶۷ میلیارد دلار بوده‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها