کد خبر: ۲۵۹۰۹
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
بی ام و i۵ مدل ۲۰۲۴ یک سدان تمام برقی است که در تریم M۶۰ xDrive دقیقا ۵۹۰ اسب بخار قدرت را با سیستم AWD به شما هدیه می‌دهد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت BMW i۵ EV همراه می‌شویم.
به گزارش جدید پرس:

خانواده بی ام و سری i هم در حال رسیدن به کمال خود است. این خانواده ابتدا با بی ام و i۸ شروع شد و سپس به هاچ بک برقی i۳ رسید و نهایتا در سال گذشته و برای اولین بار با بی ام و سری ۷ برقی یا همان i۷ رو به رو شدیم. در این میان، بی ام و i۴ هم به دنیا آمد تا خریدارانی که به دنبال یک خودرو سدان جمع و جور هستند هم از نعمت بی او و سواری بی‌نصیب نمانند. حالا نوبت به سری ۵ رسیده تا نگاه‌ها را مجذوب خود کند.

 

معرفی بی ام و i۵ برقی مدل ۲۰۲۴

این خودرو یک سدان تمام برقی و از خانواده سری ۵ مدل ۲۰۲۴ است که نسخه‌های بنزینی و هیبرید آن با نام ۵۳۰i و ۵۴۰i به میدان آمدند و نسخه i۵ فقط با موتور یا موتورهای برقی قابل سفارش است.

مشخصات فنی بی ام و i۵ eDrive۴۰

خودرو برقی BMW سری 5 مدل 2024

مدل eDrive۴۰ با یک موتور برقی

بی ام و سری ۵ برقی مدل ۲۰۲۴ در دو نسخه متفاوت به بازار می‌آید که یکی از آن‌ها اصطلاحا دیفرانسیل عقب و دیگری تمام چرخ محرک است. بی ام و i۵ eDrive۴۰ به یک موتور برقی در محور عقب مجهز شده که می‌تواند ۳۳۵ اسب بخار قدرت و تقریبا ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را به آسفالت تزریق کند. همچنین اگر خودرو را روی حالت اسپرت بوست قرار دهید، قدرت واقعی بی ام و سری ۵ برقی آزاد شده و گشتاور آن به ۴۱۳ نیوتن متر جهش می‌کند.

خودرو برقی BMW سری 5 مدل 2024

خودرو برقی BMW سری 5 مدل 2024

خودرو برقی BMW سری 5 مدل 2024

 

بی ام و i5 eDrive40 2024

به لطف پکیج باتری‌های قوی با ظرفیت ۸۴.۳ کیلو وات ساعت، بی ام و i۵ در هر بار شارژ شدن می‌تواند ۴۸۲ کیلومتر را یک نفس طی کند. این باتری‌ها وزن بسیار زیادی دارند اما بد نیست بدانید که وزن بی ام و سری ۵ مدل ۲۰۲۴ در حالت کلی فقط ۱۸۵۹ کیلوگرم است و با همین وزن هم می‌تواند در کمتر از ۵.۷ ثانیه، از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مشخصات فنی بی ام و i۵ M۶۰ xDrive

خودرو برقی BMW سری 5 مدل 2024

مدل M۶۰ xDrive با دو موتور برقی

قوی‌ترین عضو خانواده‌ی بی ام و i۵ به مدل M۶۰ xDrive مربوط می‌شود که یک موتور اضافی در محور جلویی خود دارد. این نسخه به لطف آرایش دوال موتور، می‌تواند ۵۹۰ اسب بخار قدرت را تولید کند که نسبت به بی ام و M۵۵۰i بنزینی با موتور ۸ سیلندر، عدد بالاتری است.

بی ام و i5 M60 xDrive 2024

بی ام و i5 M60 xDrive 2024

 

هرچند که ظرفیت باتری‌ها در این نسخه خیلی فرقی نکرده (حدود ۸۴.۳ کیلو وات ساعت) اما حداکثر شعاع حرکتی در این نسخه، تا ۴۱۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده و وزن خودرو هم تقریبا به ۲.۴ تن رسیده و نسبت به مدل تک موتوره، ۶۰۰ کیلوگرم چاق‌تر شده است.

خودرو برقی BMW سری 5 مدل 2024

البته به لطف سیستم دو موتوره، اکنون شتاب ۰ تا ۱۰۰ به زیر ۳.۷ ثانیه رسیده و و حداکثر سرعت بی ام و i۵ M۶۰ xDrive هم روی ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت قفل شده است. البته اگر روی حالت بوست بروید، می‌توانید شتاب را تا ۰.۸ ثانیه کاهش دهید و حس موشک سواری را تجربه کنید. به علاوه در زمان گاز دادن، صدای مصنوعی موتور و اگزوز در اتاق پخش می‌شود تا راننده در دل ماجرا برود و حس اسپورت را تا گوشت و استخوان خود درک کند.

بی ام و i5 eDrive40 2024

همچنین بی ام و i۵ M۶۰ xDrive روی معماری برق ۴۰۰ ولت DC بنا شده و به همین خاطر می‌تواند به شارژرهای فست شارژ ۲۰۵ کیلو واتی هم متصل شود؛ البته شارژ ۱۱ کیلو وات AC هم برای این خودرو قابل سفارش است.

امکانات، آپشن‌ها و سیستم رانندگی خودکار بی ام و i۵

بی ام و i5 eDrive40 2024

هر دو مدل به دستیار رانندگی حرفه‌ای بی ام و با نام “Driving Assist Professional” مجهز شده‌اند که امکاناتی مثل تعویض لاین خودکار در زمان رانندگی، باقی ماندن بین خطوط، حفظ فاصله با خودرو جلویی، تابلو خوان، اتولایت و… را در اختیار راننده قرار می‌دهد. البته برای استفاده از سیستم رانندگی خودکار جدید BMW باید دست خود را هرچند دقیقه یکبار روی فرمان قرار دهید.

بی ام و i5 eDrive40 2024

بی ام و i5 eDrive40 2024

 

سیستم تعلیق هم در محور جلویی از نوع دو جناغی با کمک فنر است و در محور عقبی هم سیستم تعلیق مولتی لینک با کمک فنرهای بادی را داریم که به قابلیت تنظیم ارتفاع هم مجهز شده‌اند. به این مجموعه، میله‌ی آنتی رول بار یا همان میله‌ی ضد غلتش و کمک فنرهای اکتیو را هم اضافه کنید. همچنین قابلیت فرمان پذیری برای چهار چرخ هم به صورت آپشنال برای هر دو نسخه قابل سفارش است. در ادامه به لیست آپشن‌ها و امکانات جانبی بی ام و i۵ برقی می‌رسیم:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • ترمز پارک برقی
  • دستیار حرکت در سربالایی
  • اتولایت و دی لایت با چراغ‌ تمام ال ای دی
  • سیستم کنترل پایداری و کشش
  • مولتی مدیای لمسی و کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی
  • سیستم نورپردازی کابین به همراه تودوزی چرم مصنوعی
  • فرمان D کات با گرمکن
  • صندلی‌های برقی با تنظیم ۱۰ نقطه‌ای و گرمکن (آپشنال)
  • سانروف و سقف پاناروما و

قیمت بی ام و سری ۵ مدل ۲۰۲۴ برقی

بی ام و i5 eDrive40 2024

قیمت بی ام و سری ۵ برقی مدل ۲۰۲۴ در مدل eDrive۴۰ از ۶۷ هزار دلار شروع می‌شود و اگر پکیج M را هم انتخاب کنید، این عدد مقداری بالاتر می‌رود. این عدد برای مدل دو موتوره یا همان بی ام و i۵ M۶۰ xDrive حدود ۸۵ هزار دلار است. با خرید بی ام و i۵ eDrive۴۰ M Package یا i۵ M۶۰ xDrive می‌توانید رینگ‌های مشکی آلومینیومی با طرح متفاوت، سپر جدید و سیستم تعلیق اسپرت را به خودرو اضافه کنید.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها