کد خبر: ۲۵۸۹۴
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
نمایشگر جدید سامسونگ به‌نام Sensor OLED که برای گوشی‌های موبایل تولید شده، قابلیت‌هایی دارد که هیچ نمایشگری در جهان نمی‌تواند آن‌ها را ارائه دهد.
به گزارش جدید پرس:

گوشی‌های سامسونگ همیشه به‌خاطر نمایشگرهای درخشانی که دارند، مشهور بوده‌اند. در واقع گلکسی اس ۲۳ اولترا، یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار در بخش نمایشگر است.

نمایشگر جدید سامسونگ چه چیزی برای ارائه دارد؟

سامسونگ دیسپلی، رهبر تولیدکنندگان نمایشگرهای OLED در جهان از نخستین پنل OLED مجهز به حسگر اثر انگشت برای اندازه‌گیری فشار خون و ضربان قلب رونمایی کرد. این پنل جدید که Sensor OLED نام دارد، برای استفاده در گوشی های هوشمند و تبلت‌ها و اندازه‌گیری فاکتورهای مربوط به سلامت طراحی شده است.

هر چه دیگر شرکت‌ها به کیفیت بصری نمایشگرهای تولید سامسونگ نزدیک‌تر می‌شوند، این کمپانی تلاش خودش را برای افزایش دادن این فاصله بیشتر می‌کند. این مرتبه نوبت به رونمایی از یک پنل جدید اولد رسیده که می‌تواند اثر انگشت‌های کاربران را از هر کجای صفحه بخواند. این نسل جدیدی از نمایشگرها است که در آینده می‌تواند روی گوشی‌های هوشمند بالارده مورد استفاده قرار بگیرد.

پنل نمایشگر جدید سامسونگ

در حال حاضر هم بسیاری از گوشی‌های هوشمند از یک حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر خود بهره می‌برند، اما بخشی که برای انجام این کار مورد نیاز است، از پنل اصلی جدا خواهد بود و در نتیجه فقط بخش کوچکی از نمایشگر از حسگر اثر انگشت شما پشتیبانی می‌کند. فناوری جدید سامسونگ این ماژول را به داخل خود پنل می‌برد که باعث می‌شود کل صفحه نمایش، اثر انگشت شما را شناسایی کند.

سامسونگ معمولاً از حسگرهای اثر انگشت اولتراسونیک روی دستگاه‌هایش استفاده می‌کند، اما مشخص نیست که آیا برای این روش هم از تکنولوژی اولتراسونیک استفاده کند یا خیر. احتمالاً سامسونگ طی هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری را از این فناوری ارائه کند. اما در حال حاضر ما نمی‌توانیم تأیید کنیم که سرعت آن به همان سرعتی خواهد بود که در سری Galaxy S به‌کار رفته است.

از این مهم‌تر، پنل نمایشگر جدید سامسونگ فقط یک حسگر اثر انگشت عظیم‌الجثه نیست. در واقع می‌تواند ضربان قلب، فشار خون و سطح استرس کاربران را هم بسنجد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها