کد خبر: ۲۵۸۴۴
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
براساس این گزارش، شبکه‌های اجتماعی پینترست، اینستاگرام، لینکدین، یوتوب و توییتر در ایران از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی جهانی هستند.
به گزارش جدید پرس:

گزارش جهانی Digital 2023 از مجموعه Datareportal نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی پینترست، اینستاگرام، لینکدین، یوتوب و توییتر در ایران از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی جهانی هستند؛ چرا که بیشترین ترافیک ورودی را در بین شبکه‌های اجتماعی فراهم می‌کنند.

براساس گزارشی که Datareportal درباره نحوه فعالیت کاربران ایرانی در اینترنت در سال گذشته میلادی منتشر کرده، جمعیت ایران از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به میزان ۵۵۸ هزار نفر افزایش داشته است. در این آمار آمده که ۴۸ میلیون نفر از جمعیت ۸۹ میلیونی ایرانیان، عضو شبکه‌های اجتماعی هستند. درواقع ۵۴ درصد جمعیت ایران عضو کاربران شبکه‌های اجتماعی هستند.

کدام پلتفرم‌ها در ایران محبوب‌اند؟

بااین‌وجود تعداد کاربران اینترنت در ایران بیشتر از این رقم است و برآورد شده که نزدیک به ۷۰ میلیون نفر در ایران از اینترنت استفاده می‌کنند. این شرکت این آمار را از دیدگاه اتحادیه بین‌المللی مخابرات ارائه کرده است.

کدام پلتفرم‌ها در ایران محبوب‌اند؟

از بین جمعیت آنلاین ایران، بیش از ۷۵ درصد آن‌ها کاربران موبایل هستند و ۲۳ درصد از لپتاپ و کامپیوتر استفاده می‌کنند.

کدام پلتفرم‌ها در ایران محبوب‌اند؟

براساس این گزارش، ترافیک اینترنت در رسانه‌های اجتماعی پینترست، اینستاگرام، یوتوب و توییتر در ایران بیشتر از سایر رسانه‌های اجتماعی است. پینترست ۲۶.۲۳ درصد، اینستاگرام ۲۶.۲۰ درصد و همچنین یوتوب ۶.۶۹ درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند.

تعداد کاربران تلفن همراه در ایران به ۱۲۶.۹میلیون می‌رسد. باید بدانید بسیاری از مردم در سراسر جهان بیش از یک اتصال تلفن همراه به اینترنت دارند و اینکه این آمار از آمار جمعیت ایران فراتر برود، موضوعی غیرعادی نیست.

براساس این گزارش، نزدیک به ۹۵ درصد ترافیک وب‌سایت‌ها از طریق گوشی اندروید و ۵.۱۲ درصد از طریق گوشی‌های اپل است.

کدام پلتفرم‌ها در ایران محبوب‌اند؟

براساس این گزارش، بیشترین موتور جستجویی که توسط ایرانیان استفاده می‌شود، موتور جستجوی گوگل است که محبوبیتی بیش از ۹۹ درصد در ایران دارد.

کدام پلتفرم‌ها در ایران محبوب‌اند؟

بینگ موتور جستجوی محبوب بعدی ایرانیان بوده و از بین مرورگرهای اینترنتی نیز کروم محبوب‌ترین مرورگر ایرانیان است. مرورگر Safari و مایکروسافت اج در جایگاه بعدی قرار دارند.

کدام پلتفرم‌ها در ایران محبوب‌اند؟

بیشترین عبارتی که ایرانیان در گوگل جستجو کردند، عبارت دانلود بوده و پس از آن عباراتی نظیر آهنگ، فیلم، ایران، عکس، بازی، ماشین و... بوده است. نام دو استارتاپ دیوار و دیجی‌کالا نیز در بین بیشترین عبارات جستجوشده ایرانیان در سال گذشته میلادی به‌چشم می‌خورد.

کدام پلتفرم‌ها در ایران محبوب‌اند؟

در این گزارش بیشترین عباراتی که ایرانیان در شبکه اجتماعی یوتوب نیز جستجو کردند هم ذکر شده است. عبارات فیلم، آهنگ، تتلو، ایران، پوتک، فیلم هندی، رقص و یاغی از عبارات پرجستجوی ایرانیان در یوتوب است.

کدام پلتفرم‌ها در ایران محبوب‌اند؟

مجموعه دیتاریپورتال زیرمجموعه شرکت Kepios بوده که یک مشاور استراتژی بین‌المللی واقع در سنگاپور است . این شرکت به سازمان‌ها در سراسر جهان کمک می‌کند تا رفتارهای دیجیتالی درحال‌تکامل افراد را درک کنند و بفهمند که این تغییرات برای موفقیت مداوم چیست.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها