کد خبر: ۲۵۸۳۰
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز ضمن فاش کردن «آموزش تروریست‌ها در التنف از سوی واشنگتن» تصریح کرد: آمریکا از احیای روابط ایران و عربستان خرسند نیست.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از ریا نوستی، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز چهارشنبه در یک کنفرانس امنیتی در مسکو اعلام کرد که آمریکا از احیای روابط میان ایران و عربستان سعودی خرسند نیست.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در این خصوص ادامه داد: توافق مربوط به احیای روابط عربستان سعودی و ایران که در ماه مارس سال جاری با کمک و میانجیگری فعالانه چین حاصل شد، واکنش بسیار دردناک و ناخوشایندی از سوی آمریکا و بریتانیا به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری تاس، «سرگئی ناریشکین» در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد که اشغالگران آمریکایی در پایگاه «التنف» در شرق سوریه، به شبه‌ نظامیان و عناصر مسلح آموزش می دهند تا علیه مسکو عملیات تروریستی انجام دهند.

وی در این باره فاش کرد: بر اساس اطلاعات ما، پایگاه نظامی آمریکایی التنف واقع در مرز سوریه- اردن- عراق جهت آموزش شبه‌ نظامیان داعش برای اجرای عملیات خرابکارانه و تروریستی نه تنها در خاک سوریه، بلکه اکنون در مناطق مختلف روسیه استفاده می‌ شود.

ناریشکین همچنین تأکید کرد که در سال ۲۰۱۱ آمریکا و کشورهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به‌ طور فعالانه ای از گروهک های تروریستی و جدایی‌ طلب در سوریه حمایت می کردند.

این مقام رسیه افزود: ایالات متحده همچنان به حضور نظامی غیرقانونی خود در شمال شرق سوریه ادامه می دهد و در واقع بخشی از یک کشور مستقل را اشغال کرده است. آنها به اعمال فشار تحریمی بر دمشق ادامه می دهند و از بهبودوضعیت کشور جلوگیری می کنند

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها