کد خبر: ۲۵۸۰۵
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
هیأت شعبه دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام خواهی وکلای مدافع محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشمی قتالی، (دو نفر از عوامل اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز)، دادنامه صادره را ابرام کرد.
به گزارش جدید پرس:

حکم اعدام دو نفر از عناصر اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ابرام شد.

هیأت شعبه دیوان عالی کشور در خصوص فرجام خواهی وکلای مدافع محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشمی قتالی، نسبت به رأی صادره از شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز، با توجه به جامع محتویات پرونده، گزارش اداره اطلاعات استان فارس، اظهارات متهمان و مستندات فنی ارائه شده، دادنامه صادره را تایید نمود.

 

شعبه دیوان عالی کشور با توجه به آیه ۳۳ سوره مائده و آیه ۹ سوره حجرات در خصوص اهم احکام جزائی اسلام درحوزه امنیتی حکم بغی، محاربه و افساد؛ اقدامات صورت گرفته توسط نامبردگان را از مصادیق بارز و روشن بغات و محاربین و مفسدین فی الارض عنوان کرد.

در رأی شعبه دیوان عالی کشور آمده است: در لایحه فرجامخواهی، مطلبی که بر اساس دادنامه خدشه وارد کند ملاحظه نگردید و با توجه به مستندات مندرج در پرونده، از جمله اقاریر محکوم علیهما و اینکه در رسیدگی معموله و صدور حکم، موازین قانونی و شرعی اعم از شکلی و ماهوی رعایت شده است، لذا به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی فرجام خواهی وکلای نامبردگان رد و دادنامه صادره ابرام می‌گردد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها