کد خبر: ۲۵۷۸۰
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
شهردار تهران گفت: هدفگذاری شهرداری تهران برای سال ۱۴۲۰ در بخش مترو، تکمیل ۱۱ خط و ۳۲۷ ایستگاه بود که زمان آن را به سال ۱۴۰۸ کاهش دادیم و بر اساس این زمانبندی، راه اندازی خط ۱۰ مترو را آغاز کردیم.
به گزارش جدید پرس:

آیین افتتاح هشتمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن (ICRARE)، روز سه‌شنبه در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم با اشاره به سه‌گانه ترافیک، آلودگی هوا و مسکن به عنوان عمده مشکلات شهر تهران گفت: بخش عمده این مشکلات به حمل و نقل برمی‌گردد و به واسطه توجه به حمل و نقل می‌شود از مشکلات تهران گره گشایی کرد.

 

زاکانی: هدفگذاری ما تکمیل ۱۱ خط و ۳۲۷ ایستگاه مترو است

 

وی با تاکید بر اینکه در تهران امکان حمل و نقل ما محدود است و به صورت گسترده زیرساخت‌ها را نداریم، افزود: اکنون در تهران ۶۶ درصد حمل و نقل با وسایل نقلیه شخصی و ۴۴ درصد با وسایل عمومی است که سهم متروی تهران در آن با ۷ خط و ۱۵۱ ایستگاه فعال، بسیار است.

زاکانی گفت: هدفگذاری ما برای سال ۱۴۲۰ در بخش مترو، تکمیل ۱۱ خط و ۳۲۷ ایستگاه بوده که زمان آن را به ۱۴۰۸ کاهش دادیم و بر اساس این زمانبندی، خط ۱۰ مترو را آغاز کردیم.

شهردار تهران در ادامه از پروژه‌های اتصال شهرهای پیرامونی به تهران و توسعه دیگر الگوهای حمل و نقل درون‌شهری مانند تراموا برای افزایش سهم حمل و نقل عمومی و رضایتمندی شهروندان خبر داد.

وی با اشاره به دستاوردهای استفاده از ظرفیت‌های داخلی مانند ساخت واگن ملی و بومی‌سازی سیگنالینگ، ابراز امیدواری کرد با استفاده از دانش، فن و تلاشی که در جهان و ایران در حوزه ریلی در حال وقوع است و نیز با همکاری خوب دانشگاه علم و صنعت ایران با مجموعه‌های اجرایی کشور و به صورت خاص شهرداری تهران، بتوان گام‌های بزرگی در گره‌گشایی از مشکلات کشور برداشت.

منصور انبیا رییس دانشگاه علم و صنعت در این مراسم در سخنانی به اهمیت صنعت زیربنایی ریلی در توسعه پایدار کشور اشاره و تاکید کرد: اگر بخواهیم صنعت ریلی در توسعه‌یافتگی کشورمان موثر باشد، باید در حوزه علم و فناوری به روز باشد.

 

زاکانی: هدفگذاری ما تکمیل ۱۱ خط و ۳۲۷ ایستگاه مترو است

 

رییس دانشگاه با اشاره با تاسیس دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران در سال ۱۳۷۶ به همت متولیان وقت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، از آن به عنوان دانشکده‌ای تخصصی و منحصر به فرد در کشور و خاورمیانه نام برد که با داشتن اساتید مبرز، آزمایشگاه‌های منحصر به فرد و فضای فیزیکی مدرن و پیشرفته، ظرفیت بسیار خوبی فراهم آورده و از صاحبان صنعت ریلی برای استفاده از این ظرفیت و فرصت، دعوت به عمل آورد.

در این مراسم موسوی گزافرودی رییس دانشکده مهندسی راه‌آهن و رییس کنفرانس به معرفی کلیات برنامه هشتمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن پرداخت.

وی با اشاره به شعار امسال کنفرانس حمل و نقل ریلی؛ پیشران توسعه اقتصادی، اعلام کرد در روز نخست کنفرانس، ۵ سخنرانی کلیدی، ۹ کارگاه آموزشی و ۱۲ نشست ارایه مقاله و در روز دوم، چهار پنل تخصصی برگزار خواهد شد.

مطابق اعلام رییس کنفرانس، رویداد راه نوری، نکوداشت سردار سرلشکر شهید علیرضا نوری، رونمایی از جایزه کوثر، اهدای جایزه ترانزیت ریلی به مقالات برتر حوزه ترانزیت، برگزاری نمایشگاه و بزرگداشت روز ایمنی در حمل و نقل از برنامه‌های این کنفرانس بین‌المللی دو روزه است.

در انتهای مراسم افتتاحیه دو تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علم و صنعت ایران با شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و شرکت ریل‌ترابر سبا توسط موسوی گزافرودی رییس دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه، کوهی و ساداتی مدیران عامل دو شرکت فوق به امضا رسید.

 

زاکانی: هدفگذاری ما تکمیل ۱۱ خط و ۳۲۷ ایستگاه مترو است

 

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها