کد خبر: ۲۵۷۷۸
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
با نزدیک شدن دو جنگنده آمریکایی و انگلیسی به حریم هوایی روسیه بر فراز آب‎های دریای بارنتس، یک جنگنده روسی به هوا برخاسته و دو هدف هوایی را دور کرد.
به گزارش جدید پرس:

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه از رهگیری جنگنده‎های آمریکایی و انگلیسی از سوی یک جنگنده روسی بر فراز دریای بارنتس خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در تاریخ 3 سپتامبر، دستگاه‎های کنترل حریم هوایی روسیه دو هدف هوایی را در آسمان دریای بارنتس رصد کردند.

وزارتخانه یاد شده افزود: برای رهگیری این دو هدف هوایی، یک جنگنده میگ31 متعلق به نیروهای پدافند هوایی ناوگان دریایی شمال روسیه به هوا برخاست و ضمن رعایت «فاصله ایمن» اقدام به رهگیری دو جنگنده آمریکایی و انگلیسی کرد.

در ادامه بیانیه آمده که خدمه جنگنده روسی ضمن تشخیص هویت دو هدف هوایی اعلام کرد که هواپیمای شناسایی راهبردی از نوع RC-135 متعلق به نیروی هوای آمریکا و هواپیمای شناسایی از نوع R.1 sentinel متعلق به نیروی هوایی انگلیس بودند.

هفته گذشته نیز دو فروند جنگنده روسی یک فروند بمب افکن راهبردی بی 52 آمریکایی را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده بودند.

جنگنده سوخو 27 روسیه نیز در تاریخ 31 جولای هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری کرده و آن را از مرزهای روسیه بر فراز دریای سیاه دور کرد.

اوایل خردادماه سال جاری نیز دو جنگنده روسی به رویارویی با یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای مدیترانه اقدام کرده بودند.

اواخر فروردین ماه گذشته نیز واشنگتن اعلام کرده بود که یک فروند جنگنده روسیه با یک هواپیمای شناسایی آمریکا در دریای مدیترانه مقابله کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها