کد خبر: ۲۵۷۵۵
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران به سهم بیشتر بازار اصناف که در اختیار دست فروشان قرار دارد اشاره کرد و گفت: در مناطقی تعداد دست فروش‌ها از مغازه‌داران بیشتر است و بیشترشان هم پوشاک بی کیفیت، قاچاق و استوک می‌فروشند؛ بنابراین قیمت محصولات آن‌ها پایین است و سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند.
به گزارش جدید پرس:

مجید افتخاری، با بیان اینکه حد دست‌فروشی در خیابان‌ها از بساط کوچک یا فروش روی دست گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد هستیم در خیابان، فروشگاه و حتی ویترین ایجاد می‌کنند و پرسنل و کارمند دارند.

وی با بیان اینکه در مناطقی تعداد دست فروش‌ها از مغازه‌داران بیشتر است، تصریح کرد: بیشتر دست‌فروشان پوشاک بی کیفیت، قاچاق و استوک می‌فروشند؛ بنابراین قیمت محصولات آن‌ها پایین است و سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. در مواردی دیده شده که این افراد پوشاک دست دوم هم عرضه می‌کنند. همچنین این افراد مالیات و عوارضی پرداخت نمی‌کنند و نظارتی بر کار آن‌ها نیست.

این در حالی است که به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران اصناف هزینه‌های گوناگون شامل مالیات، عوارض، اجاره و هزینه انرژی پرداخت می‌کنند و همچنین تعزیرات نیز به دلایل مختلف و در مواردی نامربوط به کس به اخطار می‌دهد.

افتخاری با بیان اینکه همه دست  فروشان دستگاه پز هم دارند و می‌توان از این موضوع برای نظارت بر کار آن‌ها استفاده کرد، گفت: در گذشته دست فروشان فقط شب‌ها فعالیت می‌کردند، اما الان تمام طول روز مشغول هستند و فقط در مکان‌هایی که آفتاب تند باشد ساعت چهار بعد از ظهر به بعد شروع می‌کنند. حتی شب‌ها علاوه بر پیاده‌رو در خیابان هم شاهد حضور بساط ‌گستران هستیم.

وی  به درگیری دست فروشان و کسبه در برخی از نقاط شهر اشاره کرد و گفت: چندین بار شهرداری به کسبه پیشنهاد داده در نقاط خاصی متمرکز شده و فعالیت کنند، اما آنها قبول نمی‌کنند و در ساعات پرتردد سهم بیشتر بازار اصناف را به خود اختصاص می‌دهند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها