کد خبر: ۲۵۷۵۱
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
واتس اپ اخیرا قابلیت جدیدی را با هدف افزایش امنیت داده های کاربران خود اجرا کرده است.
به گزارش جدید پرس:

 واتس‌اپ با قابلیت‌های رمزگذاری سرتاسر خود، مدت‌هاست که برای برقراری ارتباط امن مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، تا سپتامبر 2021، پشتیبان‌گیری‌های پلتفرم در فضای ابری رمزگذاری نمی‌شدند و این یک خطر امنیتی بالقوه بود. برای رفع این نگرانی، متا، شرکت مادر واتس‌اپ، پشتیبان‌های رمزگذاری‌شده را به Google Drive معرفی کرد که می‌توان با رمز عبور از آن‌ها محافظت کرد.

واتساپ از تلگرام جلو زد/ رمزگذاری سرسختانه پیام‌ها در واتساپ

در حالی که این یک لایه امنیتی را اضافه می کند، این امکان وجود دارد که کاربران رمزهای عبور پشتیبان رمزگذاری شده خود را فراموش کنند، به خصوص اگر تلفن خود را مرتباً تغییر بدهند. برای کاهش این مشکل، واتس اپ اکنون ویژگی یادآوری رمز عبور را راه اندازی کرده است.

بر اساس گزارش‌های WABetaInfo، از کاربران خواسته می‌شود پس از به‌روزرسانی به آخرین نسخه برنامه، رمز عبور ۶۴ رقمی خود را برای پشتیبان‌گیری رمزگذاری‌شده وارد کنند. دسترسی به برنامه تا زمانی که رمز عبور صحیح وارد نشود یا پشتیبان‌های رمزگذاری شده خاموش نشود، محدود می‌شود.

واتساپ از تلگرام جلو زد/ رمزگذاری سرسختانه پیام‌ها در واتساپ

این یادآوری به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از از دست دادن دائمی دسترسی کاربران به تاریخچه چت WhatsApp خود عمل می کند. اگر رمز عبور رمزگذاری شده فراموش شود، گزینه ای برای بازیابی آن وجود ندارد. بنابراین، بسیار مهم است که رمز عبور پشتیبان رمزگذاری شده را به خاطر بسپارید تا از دست دادن داده های چت با ارزش جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:

آپدیت جدید و مهم واتساپ خیال همه را راحت کرد/ عکس

آدم‌کش‌ترین مار جهان؛ نه پیتون است نه کبرا/ عکس

در صورتی که کاربران قبلاً رمز عبور رمزگذاری شده پشتیبان واتس اپ خود را فراموش کرده باشند و با یادآوری آن مواجه شوند، می توانند بک آپ های رمزگذاری شده را غیرفعال کنند. با این حال، این منجر به از دست دادن دسترسی به تاریخچه چت رمزگذاری شده قبلی WhatsApp می شود. در صورت لزوم، کاربران می توانند با یک رمز عبور جدید یا کلید 64 رقمی، ویژگی امنیتی را دوباره فعال کنند.

واتس‌اپ همچنین یادآوری مشابهی را برای کد شش رقمی مورد استفاده برای احراز هویت دو مرحله‌ای اجرا می‌کند و بر اهمیت حفاظت از حساب‌های کاربری تأکید می‌کند. برای جلوگیری از خطر فراموشی رمز عبور جدید، توصیه می‌شود جزئیات را در یک برنامه مدیریت رمز عبور قابل اعتماد برای اندروید ذخیره کنید تا در صورت لزوم دسترسی آسان به رمز عبور را تضمین کنید.

علاوه بر این ارتقاء امنیتی، واتس اپ اخیراً ویژگی های دیگری را نیز برای توانمندسازی کاربران خود معرفی کرده است، مانند ویرایش پیام و قفل چت برای ایمن سازی مکالمات. همچنین با ارائه پشتیبانی از چند دستگاه، عملکرد خود را گسترش داده است و کاربران را قادر می سازد تا از یک حساب کاربری در حداکثر چهار گوشی استفاده کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها