کد خبر: ۲۵۶۷۰
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
«کمال قلیچداراوغلو» به اعلام حمایت سینان اوغان از رجب طیب اردوغان در دور دوم انتخابات واکنش نشان داد.
به گزارش جدید پرس:

کمال قلیچداراوغلو، نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در صفحه توئیتر خود در واکنش به تصمیم سینان اوغان برای حمایت از اردوغان در دور دوم انتخابات ترکیه نوشت: مشخص شده است که چه کسی در کنار این کشور زیبا ایستاده است و چه کسی برای فروش آن اصرار دارد.

نامزد اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه افزود: ما می آییم تا این کشور را از دست تروریسم و پناهندگان نجات دهیم.

وی در ادامه توئیت خود نوشت: این یک رفراندوم واقعی است و هیچ کس دیگر نمی تواند کسی را فریب دهد.

کمال قلیچداراوغلو با ارسال پیامی خطاب به ترک‌ها گفت: از ۸ میلیون شهروند ترکیه و همه جوانانی که پای صندوق‌های رای نیامده‌اند، می خواهم که در انتخابات شرکت کنند.

سینان اوغان، نامزد دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تصریح کرد که از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور در دور دوم انتخابات ترکیه حمایت می‌کند.

سینان اوغان امروز (دوشنبه) در کنفرانسی خبری اعلام کرد که در دور دوم از اردوغان حمایت می کند.

وی تصریح کرد که ائتلاف اپوزیسیون نتوانست ائتلاف حاکم را در دور نخست شکست دهد و نتوانست ما را نسبت به طرح‌هایش برای آینده قانع سازد.

در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه اردوغان ۴۹.۵۲ درصد، رقیبش کمال قلیچداراوغلو ۴۴.۸۸ درصد و اوغان در رتبه سوم بیش از ۵ درصد آرا را کسب کردند و از آنجایی که هیچکدام یک از نامزدها بالای ۵۰ درصد آرا کسب نکردند، انتخابات به دور دوم کشیده شد و قرار است در تاریخ ۲۸ ماه مه (۷ خرداد) برگزار شود.

دور دوم این انتخابات میان اردوغان و قلیچداراوغلو برگزار خواهد شد. بدین ترتیب، گرچه سینان اوغان شخصا در دور دوم انتخابات شرکت نمی‌کند، اما در تعیین رهبر بعدی ترکیه نقشی سرنوشت‌ساز ایفا می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها