کد خبر: ۲۵۵۷۰
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
شرکت هلدینگ آب و برق (بدیل)، یکی از شرکت‌های متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی و شرکت ACWA Power امروز از امضای قراردادی برای توسعه و بهره‌برداری از سه پروژه صفحات خورشیدی در عربستان خبر دادند.
به گزارش جدید پرس:

این پروژه‌ها در راستای برنامه ملی انرژی تجدیدپذیر تحت نظارت وزارت نیروی عربستان سعودی است که طبق آن باید تا سال 2030 ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر 70 درصد افزایش یابد.

با پایان این پروژه‌ها، عربستان سعودی می‌تواند در مجموع 4.55 گیگاوات برق از انرژی خورشیدی تولید کند، بودجه لازم برای این پروژه 12.2 میلیارد ریال سعودی (3.25 میلیارد دلار) برآورد شده است.

سرمایه‌گذاری عربستان سعودی بر روی انرژی خورشیدی در حالی است که این کشور با صادرات 7.52 میلیون بشکه نفت در روز رتبه اول جهان را دارد. شرکت آرامکوی عربستان در ماه مارس اعلام کرد که 161 میلیارد دلار سود کرده که یک رکورد تاریخی است.

سال گذشته نیز اعلام شد که انگلیس در نظر دارد انرژی خورشید را در مدار زمین دریافت کند و آن را به زمین بفرستند. این کار قرار است با همکاری عربستان سعودی انجام شود و طی آن، نور خورشید به امواج رادیویی تبدیل و بعد به دریای شمالی فرستاده می‌شود تا به برق تبدیل گردد.

عربستان سعودی قصد دارد برای تأمین انرژی شهر پیشرفته نئوم از این پروژه کمک بگیرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها