کد خبر: ۲۵۵۵۴
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
مبین‌نت با ارائه و رونمایی از راهکار پترونت در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، به‌سوی بی نیاز کردن شرکت‌های فعال در این صنعت از خدمات زیرساختی و ارتباطی می‌رود.
به گزارش جدید پرس:

صنعت نفت و گاز همواره یکی از به‌روزترین و های‌تک ترین صنایع موجود است. پیشرفت حوزه ICT و IT و نفوذ آن در همه صنایع مخصوصا حوزه نفتی، شرکت‌های این حوزه را به سمت تحول دیجیتال و به‌کارگیری فناوری‌های جدید سوق می‌دهد. با این حال این صنعت برای عقب نماندن از هوشمندی و تکنولوژی روز دنیا نیاز به همکاران متخصص در این حوزه دارد. در ارتباط با این موضوع گفت‌وگویی با ناصر مرادی، معاون بازاریابی و فروش سازمانی شرکت ارتباطات مبین‌نت داشتیم که در ادامه آمده است.

پوشش سراسری در هر نقطه از کشور

مرادی در ابتدا مقدمه‌ای از فعالیت‌ها و تکنولوژی‌های مبین‌نت را معرفی کرد و گفت: «رویکرد شرکت ارتباطات مبین‌نت به‌عنوان یک اپراتور حوزه بی‌سیم با آخرین تکنولوژی‌هایی که در این حوزه است از سال‌های گذشته پایه‌ریزی شد. ما با ایجاد شبکه سراسری مبتنی بر نسل چهارم TD-LTE شبکه اختصاصی‌ای داریم که با شبکه 4G همراه اول، که شبکه موبایل را ایجاد کرده متصل است و با ایجاد رومینگی بین این دو تا شبکه، پوشش سراسری را در کل کشور ایجاد کرده و به این ترتیب، توانستیم پهنای باند خوبی را به نقاط دوردست ارسال کنیم.»

او با اشاره به فعالیت و همکاری مبین‌نت در سایر صنایع ادامه داد: «شرکت ارتباطات مبین‌نت سهم خوبی را در حوزه ارتباطات اینترنتی در کل کشور برای عموم پیاده‌سازی کرده و با تلفیق دو شبکه همراه اول و مبین‌نت که در اختیار مبین‌نت است، جایگاهی را ایجاد کرد تا شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر هم بهره‌برداری لازم را داشته باشند. مبین‌نت رویکرد هوشمندسازی و ایجاد پلتفرم‌های ارتباطی بین سازمان‌ها را هم مدنظر قرار داده و توانست در حوزه خدمات ارتباطی، بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص دهد و در بیش از ۳۵ هزار نقطه در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، چه در بخش خصوصی چه در بخش دولتی، شبکه‌های اختصاصی بر پایه شبکه مبین‌نت ایجاد شد. صنعت نفت و گاز نیز از این امر بی‌بهره نبود و سعی کردیم این شبکه ارتباطی اختصاصی را برای کسب‌وکارهای این حوزه هم فعال کنیم. در حال حاضر بسیاری از سازمان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و ملی در این صنعت نیز از سرویس‌های مختلف ما، از ارتباطات پهن‌باند در حوزه ارتباطات اینترنتی گرفته تا ارتباطات با پهنای باند کم برای حوزه هوشمندسازی، استفاده می‌کنند.»

حضور مبین‌نت در نمایشگاه تخصصی نفت و گاز

معاون بازاریابی و فروش سازمانی مبین‌نت درباره حضور این شرکت در نمایشگاه تخصصی حوزه نفت و گاز ابراز داشت: «با توجه به این رویکرد، در نمایشگاه نفت و گاز هم سرویس‌های پایه‌ای و زیرساختی اعم از خدمات ارتباطی و مرکز داده را به‌عنوان اولین و پایه‌ای‌ترین سرویس‌های مبین‌نت ارائه کردیم. همچنین سایر سرویس‌های در حال رشد مبین‌نت در حوزه هوشمندسازی را در این رویداد به نمایش گذاشتیم. سرویس‌های مبین‌نت سبد کاملی از خدمات ارتباطی است که در این سبد زیرساخت‌های مرکز داده، سرویس‌های پلتفرم‌محور و سرویس‌های ارتباطی را به‌صورت اختصاصی برای حوزه صنعت نفت و گاز عرضه کرده‌ایم. مجموعه این محصولات، یک راهکار جامع به‌نام «پترونت» است. پترونت مجموعه‌ای از سرویس‌های زیرساختی و پلتفرم‌محور است که هر کدام از آن‌ها کارایی و هوشمندسازی را در درجه های مختلف به مشتریان ما ارائه می‌دهد. در نمایشگاه نفت‌ و گاز، ما از پترونت به‌عنوان راهکاری اختصاصی‌سازی‌شده برای این حوزه رونمایی کردیم.»

اینترنت اشیا، آینده صنعت نفت و گاز

ناصر مرادی درباره اهمیت اینترنت اشیا در صنعت نفت و گاز توضیح داد: «یک بخش عمده‌ای از این حوزه به هوشمندسازی بر پایه اینترنت اشیا برمی‌گردد. این فناوری در قالب سرویس‌های مختلف از جمله هوشمندی ساختمان، هوشمندسازی دوربین‌های مداربسته، هوشمندسازی کسب‌وکارهای فعال در زمینه اکتشاف، خط لوله و... ارائه می‌شود. نمونه‌ای از سرویس‌هایی که مبین‌نت در حوزه IoT توانست تجاری‌سازی کند، اولین اپراتور پایش هوشمند حریق الرت است. این پروژه با هدف اتصال سنسورهای اعلان حریق از طریق شبکه ارتباطی مبین‌نت به یک پلتفرم جامع در سطح شهر تهران و با همکاری شهرداری و سازمان آتش‌نشانی تهران راه‌اندازی شد. این سامانه نمونه‌ای از توان مبین‌نت است که در صنعت نفت و گاز هم می‌تواند به بهره‌برداری خاص خود برسد. انواع سنسورها را می‌توانیم به یک پلتفرم متصل کنیم و تحویل سازمان‌ها دهیم.»

پترونت، بسته جامع خدمات اختصاصی‌شده برای صنعت نفت و گاز

مرادی درباره توانایی مبین‌نت در خدمت‌رسانی به صنعت نفت و گاز گفت: «در مبین‌نت تلفیقی از تکنولوژی‌های ارتباطی وجود دارد؛ ارتقای شبکه به5G در کنار ارتباطات ماهواره‌ای نیازهای ارتباطی صنایع را در نقاط دور و نزدیک تامین می‌کند. به‌طورکلی هر آنچه که در شبکه ارتباطی بی‌سیم وجود دارد، به‌صورت عملیاتی سرویس‌دهی می‌کنیم و به جرئت می‌توان گفت نقطه‌ای در کشور نیست که ما آن را متصل نکنیم، چه در سطح خاک چه در سطح دریا. همچنین با پوشش سراسری از طریق ماهواره و یکپارچه‌سازی شده با شبکه LTE می‌توانیم به سازمان‌ها سرویس‌های ارتباطی ارائه کنیم. همه این محصولات از لایه پایین تا لایه بالا همگی به اسم راهکار پترونت در نمایشگاه ارائه شد.

از نمونه فعالیت‌های مبین‌نت در حوزه نفت و گاز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سنسور ‌گذاری ایستگاه‌های خط لوله کشی و نمایش روی پلتفرم
  • نصب دوربین‌های مداربسته در مناطق صعب‌العبور
  • ارائه خدمات مرکز داده و پهنای باندهای مختلف براساس نیاز سازمان‌ها، در نقاطی نظیر عسلویه
  • اتصال نقطه به نقطه در دفاتر مختلف سازمان‌ها در سطح کشور
  • ایجاد ارتباط ماهواره‌ای با سکوهای نفتی و ایجاد ارتباط‌ات ماهواره‌ای متحرک برای کشتی‌ها در سطح خلیج فارس
  • خدمت‌رسانی پهنای باند اینترنت به تمام فازهای پارس جنوبی

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها