کد خبر: ۲۵۵۴۵
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
رییس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی وقوع رعد و برق در شهرستان کوهرنگ یک نفر بر اثر اصابت صاعقه جان خود را از دست داد و یک نفر مصدوم شد.
به گزارش جدید پرس:

محمود شمسی پور با اعلام این خبر افزود: بامداد امروز یکشنبه در تماس تلفنی با مرکز دیسپچ اورژانس استان ۲ مورد صاعقه‌زدگی در ارتفاعات منطقه شرمک گزارش و بلافاصله آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه به‌ علت صاعقه مرد ۶۰ ساله جان خود را از دست داد، گفت: فرد مصدوم نیز پس از انجام اقدامات درمانی مناسب برای انجام اقدامات درمانی تکمیلی توسط کارشناسان عملیاتی اورژانس پایگاه چمن گلی به درمانگاه تلورد انتقال داده شد.

شمسی‌پور افزود: شهروندان در زمان بارش و صاعقه از ایستادن در مناطق مرتفع به شدت پرهیز کنند، همچنین از تجهیزاتی که‌ هادی جریان الکتریسیته هستند استفاده نکنند و از حصارهای فلزی، خطوط برق و تلفن دور شوند.

وی از مردم منطقه به ویژه عشایر خواست در زمان وقوع بارندگی و صاعقه از استقرار در ارتفاعات خودداری و در مکانی امن قرار گیرند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، در ۴۸ ساعت آینده وضعیت هوای استان نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط رگبار و رعدو برق گاهی وزش باد شدید و در ۷۲ ساعت آینده آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد همراه است.

بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی افزایش ابر و ناپایداری به صورت رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد به نسبت شدید و در پاره‌ای نقاط تگرگ پیش‌بینی شده است.

برای روز یکشنبه در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک محلی و انتقال گرد و غبار رقیق به سطح استان انتظار می‌رود. از نظر دمایی برای روز های دوشنبه و سه شنبه کاهش نسبی دما دور از انتظار نیست.

از این رو اداره کل هواشناسی استان به دامداران و عشایر توصیه کرده است، در عبور یا اتراق در مناطق مرتفع و حاشیه مسیل‌ها با توجه به رخداد بارش‌های رگباری و احتمال رعد و برق طی بعدازظهر روز یکشنبه خودداری کنند.

شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها