کد خبر: ۲۵۴۸۲
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران آخرین جزییات اطفای حریق انبار بزرگ خیابان مولوی تهران را تشریح کرد.
به گزارش جدید پرس:

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران در خصوص آتش‌سوزی خیابان مولوی گفت: متأسفانه با توجه به حجم اجناسی که به صورت انباشته شده در این انبار ۳۰۰۰ متر مربعی دپو شده بود، حدود ۶ ساعت است که آتش‌نشانان درگیر اطفا و لکه‌گیری هستند که با توجه به حجم اجناس ممکن است تا صبح طول بکشد.

محمدی بیان کرد: این حادثه فوتی نداشته است اما این حریق مملو از وسایل پلاستیکی است که اثرات این اتفاق که مسموم کننده بود شاید عواقب خودش را برای نیروهای من تا ۵ سال آینده نشان ندهد.

وی گفت: این ساختمان جزو ساختمان‌های پرخطری بود که در رصد نظارت ما بوده و بیش از ۵ بار اخطار گرفته است، اما جزو ۹۵ ساختمان نبوده است. ساختمان‌های ناایمن به پنج گروه تقسیم می‌شوند و این ۹۵ ساختمان جزو گروه بسیار پرخطر هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه داد: در آخرین اخطار ۲۳ اسفند سال گذشته دستورالعملی به این ساختمان دادیم. البته این ساختمان اولین نیست و آخرین هم نخواهد بود.

محمدی خاطرنشان کرد: در بیش از ۴ منطقه تهران مانند مناطق ۱۲، ۱۱، ۱۵ و ۱۶ از این دست ساختمان‌ها وجود دارد. آتش‌سوزی امروز اخلال در روند شهری ایجاد کرد و این به سبب عدم تمکین از مقررات آتش نشانی است.

وی با بیان اینکه ما یک به یک کوچه‌ها را برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن رصد کردیم و به آنها اخطار دادیم، گفت: دستگاه‌های دیگر نیز باید کمک کنند و اگر مالکین تمکین نکردند از طریق برخورد قضائی اقدام کنند. اعلام لیست ۹۵ ساختمان مشکلی ندارد ولی هزاران صفحه به اعلام ساختمان‌های پرخطر نیاز داریم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: ما در تهران تقریباً بالای ۱۱ هزار ساختمان پرخطر داریم که تغییر کاربری داده اند و منازل مسکونی را سوله و انبار کردند؛ آن هم در کوچه‌هایی که قابلیت امدادرسانی ندارند.

به گفته وی باید هزینه را برای چنین افرادی بالا ببریم. برای همین ساختمان نیز از دستگاه قضائی خواستیم که اعلام جرم کند.

محمدی در پایان گفت: ما ضابط قضائی نیستیم و دستمان بسته است و برای این ساختمان‌هایی که عدم تمکین می‌کنند جرم انگاری نشده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها